Op het officiële PlayStation blog is een interview te vinden waarin de lead developers van Heavenly Sword spraken over de prestaties van de PlayStation 3. In het interview vinden we de uitspraak betreffende mogelijkheden die gerealiseerd zijn op de console. Zo zouden onder andere gezichtsanimaties erg gedetailleerd in beeld gebracht kunnen worden. In gevechten worden dan ook erg veel verschillende animaties verwerkt. De omgevingen zijn daarnaast groots en de atmosfeer zou levensecht over moeten komen. Bijna alles zou verder vernietigd kunnen worden, wat volgens de ontwikkelaars enkel mogelijk zou zijn op de PlayStation 3 gezien de kracht die hiervoor nodig zou zijn. Veel beloftes dus voorlopig wat betreft Heavenly Sword.
We’re exploring how to utilize as much of the power of the PS3 as we can to create a powerful atmosphere. There’s a lot of stuff in there, and everything in the game is designed with this in mind. With the level of fidelity we have been able to achieve in performances (detailed facial animations etc), we’re looking to draw you in, to emotionally engage you. Within the combat (which is comprised of thousands of animations), we introduce cinematic cameras to show off your coolest moves. The environments are huge and filled with atmospherics to make it feel alive and real. You can smash up pretty much everything in the environment and all these objects behave naturally under physics. There’s a colossal amount of things going on at once, and you’ll know it from the moment you pick up the controller!