Gearbox: Makkelijke achievements boosten verkoopcijfers

thumbnail

Gamers die sneller hun Gamerscore kunnen opkrikken op Xbox Live met bepaalde games gaan ook sneller voor een aankoop van die games. Volgens Gearbox’s Randy Pitchford vinden Xbox 360 bezitters het belangrijk dat achievements aanwezig zijn in een game. “De achievement hunter, die een aankoop overweegt, baseert beslissingen vaak op de haalbaarheid van achievements. Zo zit het gewoon in elkaar. Gamers kopen zo’n 20 titels per jaar. Je kunt beter de moeilijkheid om achievements te halen zo laag mogelijk houden. Daardoor verkoop je gewoon veel meer units, misschien wel 10 tot 40 duizend extra units als je het hebt over een triple-A game. Je maakt als ontwikkelaar toch achievements voor de game, dus het kost ook geen extra tijd wat betreft ontwikkeling,” aldus de woordvoerder via de OXM.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    4 jaren geleden

    Nou nou gelijk heeft hij, maar dat betekend niet dat slechte games goed gaan verkopen als ze makelijke achievements hebben.


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx