GamesCom 2010 Impressies Deel 3

thumbnail

We zijn alweer aangekomen bij het laatste deel van deze enorme lijst met impressies. We hopen dat jullie wat meer informatie hebben gekregen van alle games die nog lang niet uitkomen of binnenkort in de winkel liggen. Wij kunnen in ieder geval al niet wachten op de GamesCom van volgend jaar en al die mooie games!

Sports Champions

We hebben nog even een potje zwaardvechten gedaan met move. Het bewegen reageerde goed, je kon slaan en steken in alle richtingen. Met een knop kon je ook een schild voor je houden en die ook met Move goed richten. Wat ook wel vet was, was dat je een soort combo´s kon maken in slowmotion vanuit een spectaculair oogpunt. Dit was nog best lastig maar het werkte wel goed. Deze game demonstreerde Move goed, maar als game was het vrij oppervlakkig en niet heel erg interessant.

Majin and the Forsaken Kingdom

Majin and the Forsaken Kingdom stond gewoon speelbaar op de beurs en we konden het niet laten om de game even te spelen. In deze titel draait het om het samenwerkingselement tussen een jongen en een monster. We waren vooral erg benieuwd naar de puzzels in deze game, maar de demo speelde zich af vanaf het begin, waarmee we dus maar een half uurtje verder in de game zijn gekomen. Je kunt met Tepue diverse kleinere vijanden een kopje kleiner maken met de staf die je hebt en dit werkt lekker vlot. De grotere vijanden zullen een andere aanpak nodig hebben. Majin kan je hierbij helpen. Je kunt hem door de trigger ingedrukt te houden een opdracht geven zoals vuur maken, ergens staan, deuren open maken of vijanden aanvallen. Dit werkt erg goed, maar we mistten toch wel erg de diepgang in de puzzels. Grafisch zag de game er goed uit en is het ontwerp van de vijanden lekker fris en weer eens wat anders.

LittleBigPlanet 2

Een grote titel die erg klein aanwezig was op de beurs met maar twee pods, LittleBigPlanet 2. In de demo hadden we de keuze uit drie levels waarvan één met platform elementen en de andere twee waren een minigame waarbij je zo snel mogelijk de juiste volgorde knoppen moest indrukken. Er kunnen dus minigames gemaakt worden, maar dit voorbeeld is toch wel erg matig. Het platform gedeelte heeft ook wat veranderingen meegekregen, zo zien we nieuwe elementen die we kunnen gebruiken en kunnen de sackboys een touw afschieten om voorwerpen vast te plakken. Dit creëert weer nieuwe puzzels en zorgt voor meer afwisseling. Maar voor de rest was er weinig nieuws te beleven.

Halo: Reach

Microsoft stond naast Kinect ook met een aantal toffe titels, waaronder Halo: Reach. Helaas geen singleplayer, maar de firefight modus. We konden met een paar anderen hordes vijanden omleggen en dit werkte eigenlijk zoals je van een Halo verwacht. Grafisch oogt de game beter. Iets meer detail in de omgevingen en iets meer glans, maar voor de rest oogt de game heel erg hetzelfde als de voorgaande Halo games. De bekende vijanden die we al eerder zijn tegengekomen kwamen voorbij en dat was het eigenlijk. Een game die op de beurs weinig nieuws liet zien.

Metroid: Other M

Deze game heeft een positieve indruk op ons achter gelaten. Aangezien ik een grote Metroid Prime fan ben, was ik een beetje bang dat deze game bij mij niet in de smaak zou vallen. De gameplay is dan ook niet bepaald het zelfde als in de Prime series. Toch was het spel wel leuk om te spelen. Na even oefenen werkt het switchen tussen third-person en first-person view door je controller op het scherm te richten heel goed. In de gewone third-person view schoot je normale power-beam kogels, in first-person kon je ook raketten schieten. Er werd gebruik van gemaakt bij vijanden en één puzzel. De game zit vol actie en vette finishing moves. Daarmee was de combat heel goed. Wat wel wat minder was, was dat in ieder geval in de demo, het ontdek en zoekgedeelte helemaal weg was. Je liep gewoon van kamer naar kamer, versloeg wat vijanden en ging weer door. Laten we hopen dat verder in het spel je meer te maken krijgt met het zoeken van de weg en leukere puzzels. De demo eindigde met een eindbaas, een soort kameleon die je greep met zijn staart en wegslingerde. Als hij onzichtbaar werd moest je in first-person mode een raket afschieten, omdat die op warme afgaan. De boss-fight kwam heel goed over door de third-person camera standen en de animaties. De graphics zijn goed, maar de game ziet er niet zo mooi en gedetailleerd uit als Metroid Prime 3: Corruption. Met name de coole moves komen mooi over. We zullen zien hoe deze game gaat uitpakken, hij komt 3 september al uit, dus snel daarna kun je de review van ons verwachten.

Call of Duty: Black Ops

Op de GamesCom hebben wij veel van Call of Duty: Black Ops kunnen zien maar het helaas niet kunnen spelen. We hebben drie verschillende single player missies kunnen zien. De eerste was een missie in een besneeuwd landschap. De speler moest eerst vanuit een AC130 grondtroepen de goede kant op sturen als een soort strategy game. Toen de grondtroepen aankwamen bij een huisje schakelde het beeld naar onder en was jij een van die soldaten op de grond en moest je het huisje overvallen. Zo ging dit een paar keer heen en weer. Dit was een leuke variatie op het first-person-shooter genre en later zagen we meer van dit soort acties. Zo moest er stil worden gewerkt met kruisbogen en kon de speler abseilen van een soort stuwdam. De volgende missie heette “Victor Charlie” en speelde zich af in Vietnam. Dit was ook een spannende missie met veel variatie. Zo moest de speler onderwater C4 planten, mensen besluipen en vermoorden en een stuk door een kleine tunnel gaan met alleen een zaklamp als licht. Wat opviel was dat deze game veel bruter is dan Modern Warfare 2, er is veel bloed en gore te zien en de knife kills werden zeer expliciet in beeld gebracht. Ook waren er veel ontploffingen, die er overigens erg realistisch uit zagen. Wat ook vet was, was dat je een vijand als levend schild kon gebruiken. Of dit een standaard actie is weten we niet. De laatste missie was in een helikopter die je zelf kon besturen. Je moest door een dal vliegen en alles overhoop schieten. Er waren dus heel veel raketten, ontploffingen en vluchtende vijanden in beeld. Al met al dus aardig wat variatie en actie gezien bovenop de standaard first-person-shooter gameplay. Met een goede multiplayer zal deze game waarschijnlijk weer een groot succes worden.

Goldeneye 007

Voor de Wii bezitters zal James Bond: Blood Stone niet verschijnen, maar wel een remake van de klassieke FPS titel voor N64. De game zal zowel met Gamecube controller, Classic controller en natuurlijk met de pointer gespeeld kunnen worden. De draaisnelheid, deadzone en gevoeligheid van de pointercontrols zijn allemaal te veranderen dus dat garandeerd goede FPS-controls. Voor de gene die liever de klassieke Dual-stick controls willen kun je de game ook met een gouden classic controller kopen. We zagen een stukje single player wat zich in een jungle afspeelde en daarna mocht Chris een potje splitscreen multiplayer spelen. Hij was met zijn gouden controller de andere spelers de baas. De game zal ook een online multiplayer gedeelte bevatten met een aantal leuke modes. Je kunt spelen met een aantal klasieke Bond figuren, onder anderen Jaws, Oddjob, Baron Samedi en Scaramanga. Ook kunnen er extra parameters worden ingesteld voor de match, zoals alleen melee of rubberen granaten. Helaas waren de graphics van de game niet bepaald goed. Een aantal omgevingen waren acceptabel, maar de rest zag er niet echt mooi uit. Een vier speler splitscreen maakte het er ook niet bepaald mooier op. Met zoveel shooters al op de markt brengt Goldeneye 007 denk ik niet genoeg om echt een succes te worden.

Darkspore

Wij hebben een tijdje een level van Darkspore gespeeld. We konden niet ons eigen monster maken, maar met drie van tevoren gemaakt monsters spelen. De gameplay is vrij simpel, je klikt waar je heen wil lopen en wat je wilt aanvallen. Je kon verschillende aanvallen selecteren met elk hun eigen kracht range en recharge tijd. In het begin was het vrij saai maar toen we de smaak te pakken kregen was de gameplay best leuk. Er kwamen moeilijkere vijanden en een eindbaas. Het schieten, dodgen en kiezen van de goede aanvallen met alleen een muisklik werd steeds interessanter en het was niet al te makkelijk. Daarnaast zag de game er best wel goed uit. De omgevingen waren niet echt heel interessant en gevuld met objecten, maar de shading en lichtval was erg goed. Met het customizen van je monster en zijn wapens en het grote multiplayer gedeelte er bij kan deze game zeker een succes worden!

Asssassins Creed: Brotherhood

De game Assassins Creed: Brotherhood was toch ook wel een verrassing van de beurs. Als je een slap nieuw deel in de franchise had verwacht met geen enkele vernieuwing dan heb je het mis, de game heeft heel veel nieuws te bieden. Ten eerste hebben we de singleplayer die je een nieuw verhaal laat beleven met Ezio in Rome. We zagen nieuwe elementen zoals het uitschakelen van een katapult met kannonen, het rijden op je paard binnen een stad en het springen op je paard. Het vecht gedeelte heeft ook een aantal nieuwe elementen, er zijn nieuwe aanvallen en de snelheid bepaald nu ook jouw succes. Je kunt daarnaast wapens afpakken zoals een grote bijl en deze weer weggooien. Het zag er allemaal erg spectaculair uit. Maar wat we behind closed doors hebben gezien is het gedeelte wat het meest interessante is, namelijk het opleiden van je brotherhood. Tijdens de game kun jij nieuwe aanvallen aan je mede assassins leren zodat ze het jou makkelijker kunnen maken. Denk dan een enkele assassin die een guard uitschakelt, assassins die met pijl en boog vijanden uitschakelen, meerdere assassins die guards uitschakelen en enorme battles. Naast de singleplayer hebben we de multiplayer kunnen spelen en hiervoor alleen lijkt de game interessant te zijn. Jij moet je tegenstander uitschakelen. Je loopt in een gebied rond waar jij een plaatje krijgt te zien van jouw tegenstander. Er lopen heel veel dubbelgangers rond, waardoor jij niet alleen op uiterlijk hem kan vinden. Onderaan in beeld staat er een cirkel die aangeeft waar je heen moet en als deze cirkel helemaal vol zit dan is jouw tegenstander heel dichtbij. Als je hem gevonden hebt kan je hem locken en doden. Als hij jou ontdekt kan hij op de vlucht slaan en moet jij hem inhalen. Een systeem wat erg goed werkt. Een potje speel je met een groep mensen en je krijgt niet allebei de opdracht om elkaar te doden maar een ander, waardoor de mensen niet naar elkaar toe lopen. Het is dus de kunst om niet op te vallen en een kill zo onopvallend mogelijk te maken. Deze game kan nog wel eens de verrassing van het jaar worden.

Guitar Hero Warriors of Rock

De Guitar Hero franchise kon wel eens weer een verfrissend deel gebruiken en Warriors of Rock is dat deel. De singleplayer is nu een avontuur waarbij jij een magische gitaar moet vinden. De stijl is nu een beetje over de top donker en past erg goed bij de game. Het doet erg denken aan Brutal Legend en dat is een goed iets. Gene Simmons verzorgd de stem van de god die zijn gitaar kwijt is. Er zijn diverse characters die elk een aantal songs hebben. Jij moet deze dus uitspelen om zo rock krijgers te verzamelen. De songs zijn dit keer gekozen op het personage. Zo heeft Johnny allerlei punk nummers en zullen anderen bijvoorbeeld meer pop nummers bevatten. De game gaat terug naar de basis en dat is lekkere gitaarmuziek. De soundtrack is weer lekker uitgebreid met 90+ nummers en de muziek past nu beter bij de game. Elk karakter kan veranderen in een super versie van zichzelf en als je dit gelukt is heb hem uitgespeeld en kun je verder met een ander karakter. Dit gebeurt in een moeilijk lied dat in onderdelen is opgedeeld. Het doel in het spel is om uiteindelijk een monster te verslaan en dit gebeurt in 3 Megadeth nummers die opgesplitst worden om zo het verhaal te vertellen. Er is zelfs één nummer speciaal voor de game geschreven. Een andere leuke vernieuwing in de game zijn de challenges. Elk nummer heeft 13 challenges dat kan verschillen van punten tot rare trucjes. Deze challenges geven je drie sterren en er zijn maximaal 36 sterren te verdienen. Hierdoor zijn er een hele hoop sterren te verdienen in deze game en geeft het jou die extra motivatie om een nummer vaker te spelen. Daarnaast geven deze sterren je ook toegang tot extra perks zoals meer star power of een hogere multiplier. Interessant is het om te weten dat we nu ook een social gedeelte in de game hebben en jij vrienden kan uitdagen en berichten met scores kunt verzenden. Er is dus zeker een hele hoop nieuws te vinden in dit deel.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx