Het ontwikkelteam van Auran heeft meegespeeld, -gekeken en –geluisterd naar wat hun fans te vertellen hadden. In een gewaagde beslissing hebben ze besloten een aantal GROTE veranderingen door te voeren als voorbereiding op de release op 16 oktober. De hele ontwerpgedachte was eenvoudig: “eerlijk gebalanceerde gevechten zijn het leukst”. De feedback van de “$1 miljoen Fury Challenge” was echter eenduidig: zelfs met de Rank-limits is het gat tussen ervaren en beginnende spelers veel te groot. Gedurende de Beta is er continu getweaked en gewijzigd aan de game om spelers eerder mee te laten doen. Het moment is echter daar om een aantal aanzienlijk grotere veranderingen door te voeren en te zorgen dat Fury al vanaf de eerste minuut leuk is voor spelers.
Deze veranderingen zijn bedacht om Fury een makkelijkere leercurve te geven en leuker te maken voor nieuwe spelers. Verder maken ze het spel aantrekkelijker, competetiever en eerlijker voor alle spelers. De meeste veranderingen staan hieronder beschreven en worden voor de release geïmplementeerd, een aantal kunnen pas later worden doorgevoerd als deze uitvoeriger getest zijn.
De volgende lijst bevat de grootste geplande veranderingen:
– Nieuwe spelers starten op een sterker niveau
De “Incarnation” rank bestaat niet langer. In plaats daarvan zullen alle Avatars en Incarnations “1000 equip” punten ontvangen. Dit betekend dat nieuwe spelers net zo hard kunnen toeslaan als de doorgewinterde spelers. Daarnaast krijgen nieuwe spelers een extra offensieve en defensieve bonus om ze te helpen hun eerste gevechten te doorstaan.
– Avatar Rank is nu afhankelijk van je vaardigheid en niet van je speeltijd
De rank die je hebt, welke momenteel wordt bepaald aan de hand van je Rank Points (voorheen Combat Excellence Points), wordt bepaald aan de hand van je skill rating (de score die je positie in de ranglijst beïnvloed). Hierdoor reflecteren de titels van spelers hun daadwerkelijke vaardigheidsniveau en niet slechts hun aantal gespeelde uren.
– Start “Incarnations”
Spelers die de tutorial hebben doorgewerkt kunnen nu kiezen uit acht verschillende standaard “incarnations”, één voor ieder karaktertype in het spel. Deze incarnaties starten met alle beginnersvaardigheden die beschikbaar zijn tot Rank 10 (hoewel in je quickbar niet per sé Rank 10 hoeft te staan). Je start ook op een hoger niveau en met effectievere wapens die bij je verhoogde equip point limiet horen. Dit geeft spelers een veel beter uitgangspunt om kennis te maken met de krachten van een bepaald karakter (Archetype).
– Koop UAA (Unlock All Abilities)
UAA is beschikbaar als een aparte pack welke je kan kopen om alle abilities van je account te unlocken. Er komen ook mogelijkheden om kleinere packs te kopen die alle abilities van één Archetype unlocken. UAA unlocks worden via het online account management geregeld. Dit is de meest gevraagde feature van alle spelers die direct in het competetieve deel van de game willen duiken. De exacte kosten worden nog voor de release aangekondigd.
– Één Realm
Voor de release migreren we alle spelers naar één server. (Dit hopen we zelfs al voor de aankomende Fury Challenge van dit weekend te realiseren). Dit stelt de spelers in staat om tegen alle andere spelers te spelen en verhoogt zo het sociale aspect in de game.
– PUG’s/Pre-made Matchmaking
Het creëren van gevechten zal nu onderscheid maken tussen solo-spelers en bestaande groepen spelers. Als je in wacht gaat staan voor een match als volledige groep, zoekt het spel een andere groep om tegen te spelen. Dit voorkomt ongelijke gevechten tussen Clans en losse spelers.
– Training Grounds
Er komt een apart Bloodbath gametype voor acht personen, genaamd Training Grounds. De Training Grounds zijn bedoeld als een wat vriendelijkere introductie voor nieuwe spelers om kennis te maken met Fury’s gevechten en gameplay. De Training Grounds “Matchmaker” zoekt in de eerste instantie naar andere nieuwe spelers (of spelers met een lage ranking), en vult na enkele minuten het spel aan met bots. Dit is de eerste gevechtszone die je betreedt na de tutorial en blijft via een “warmaster” in Sanctuary beschikbaar voor trainings- en testdoeleinden.
– Elimination Rounds
Elimination wordt getest met een “best of 5” score systeem, in plaats van het huidige “best of 3”. We verwachten dat dit de matches leuker maakt en het de spelers een betere kans geeft om zich aan te passen aan hun tegenstanders. We zijn zeer geïnterreseerd naar de feedback van spelers of deze verandering moet blijven of niet.
– Combat Balance
Tijdens de Beta hebben we een aantal significante wijzigingen gedaan met betrekking tot het uitbalanceren van de game. Dit proces gaat door zolang Fury bestaat. We hebben deze week echter het “Public Test Realm” gerealiseerd en moedigen spelers dan ook aan om hier verdere veranderingen in het gevechtssysteem uit te testen en feedback te geven, alvorens we de veranderingen in de “Live” versie doorvoeren. Dit zorgt ervoor dat de veranderingen die we maken het spel ook daadwerkelijk leuker maken. Het biedt ons ook een veilige omgeving om experimentele ideëen vanuit de community uit te proberen en hierop genoeg feedback te krijgen.