FIFA weet elk jaar weer flinke scores te behalen en dat met enkele flinke verbeteringen. Ook dit jaar zal FIFA weer flink veranderd worden. Dat laat de website van IGN weten. Volgens een redacteur die de game speelde is FIFA 12 geen simpel aftreksel van FIFA 11, maar bevat de game forse verbeteringen. Zo zijn 4 duidelijke veranderingen doorgevoerd in de gameplay. Zo zul je meer controle hebben over de spelers, is er een nieuwe physics engine, is de defensie flink verbeterd en is er een speler specifieke AI ingevoerd. EA wil daarmee dan ook de computergestuurde medespelers flink verbeteren en op zichzelf laten functioneren. De nieuwe physics engine moet verder zorgen voor meer realisme. Zo zijn spelers gevoeliger voor lichaamsdelen die elkaar raken, waaronder een knie die tegen een heup van de ander aankomt bijvoorbeeld.
Hoor wel wat minpunten al, dat als een speler moe is en je laat hem doorspelen dat ie hamstringblessure kan krijgen en dergelijke. Nu zou het vooral in seizoen zijn, met meerdere wedstrijden. Maar las op een site die een hands on hadden dat dit wel regelmatig voorkwam bij gewone head to head matches.
Laatste nieuwtjes omtrent FIFA 12 zijn allemaal een beetje van dezelfde inhoud…