Josh Sawyer, game director bekend van Fallout: New Vegas, heeft gezegd in een Q&A dat hij wel open staat voor een nieuwe game vergelijkbaar met de genoemde titel. Op YouTube vertelt de man dat als hij de vrijheid zou krijgen, dat hij wel weer een zelfde soort post-apocalyptische RPG zou willen maken met nog meer creatieve concepten.
Zoals met elk project is het zo, wat zijn de grenzen? Wat mogen we doen? Met elke IP waaraan ik heb gewerkt denk ik altijd; Wat kan ik nu doen wat we eerst niet hebben gedaan? Als je niet op deze manier denkt dan is het nooit aantrekkelijk om een project te doen. We willen verkennen wat we allemaal kunnen maken en doen.
Fallout: New Vegas is een open-wereld role-playing game (RPG) die in 2010 werd uitgebracht door Obsidian Entertainment en uitgegeven door Bethesda Softworks. Het is een spin-off van de populaire Fallout serie en speelt zich af in een post-apocalyptische versie van de Mojave-woestijn, met de stad New Vegas (voorheen Las Vegas) als centraal punt. De game plaatst spelers in de rol van de “Courier,” die na een mislukte moordaanslag en het stelen van een mysterieuze platina chip, op zoek gaat naar antwoorden en wraak. Tijdens hun reis komen spelers in aanraking met verschillende facties, elk met hun eigen ideologieën en agenda’s, wat leidt tot complexe politieke intriges en moreel beladen keuzes.
Met de enorme succes van Fallout New Vegas had ik wel verwacht dat ze er nog een zouden maken.Jammer dat ze Josh niet zo snel weer een kans gegeven hebben.
Fallout New Vegas was na Fallout 3 imo de vetste game in de franchise (van de shooters dan). Maar dit soort projecten zijn hoog risico, dus kleine kans dat het gaat gebeuren.