Obsidian Entertainment heeft bekend gemaakt waarom er zoveel bugs in de game Fallout: New Vegas aanwezig zijn. Volgens het concern ligt het aan de Gamebryo engine, de motor van het spel die ontwikkeld werd door Bethesda Softworks. De engine werd eerder al gebruikt voor The Elder Scrolls IV: Oblivion en Fallout 3.
Volgens ontwikkelaar Obsidian waren er communicatieproblemen met Bethesda. Als er namelijk problemen voor kwamen was men vaak niet bereikbaar door verschillende tijdzones. Hierdoor moest men veel meer tijd steken in het achterhalen van crashes en bugs. Inmiddels werkt het concern ook aan Dungeon Siege III, welke een engine van Obsidian zelf kent. Als daarmee dan ook bugs optreden kan men intern de reden hiervoor achterhalen.
Je kunt niet zomaar even ‘n nieuw script schrijven voor ‘n game. Dat kost jaren aan tijd. Ik heb ook veel last van problemen op de PS3, waaronder performance, maar echt veel vastlopers ook. Jammer, maar goed, aan de ene kant kan ik wel inkomen in wat de ontwikkelaar zegt. Je bent afhankelijk van een engine die je niet zelf hebt gebouwd.
Gewoon veel savegames maken en heel veel saven dan als je een serieuze bug tegen komt kan je een andere save pakken. Was met Fallout 3 ook al zo, heb 3Gb aan savegames nog voor Fallout 3 😀
Ja ik. Ze zijn kut. De game word er erg door gekenmerkt. Fallout 3 was een stuk beter, maar de DLC was daar weer minder. Deze bugs zaten en zullen er altijd inzitten. Ik en vele anderen hebben zich er al aan doodgeergerd. Een quest die bugged was, personages die vastlopen in muren en weet ik wat. Sommige momenten waren echt een drama. Sommige vijanden waren ook echt overpowered, maar dat had volgens mij niet veel met dit probleem te maken. Ik speel ook veel liever Fallout 3 dan deze. Het had zo leuk kunnen zijn, maar heb echt veel… Lees verder »
Ja, mijne crashed ook af en toe. De game is niet onspeelbaar ofzo maar het is wel vervelend. Ze moeten voor de volgende gewoon een nieuwe schrijven.
Oei, als de fundering rot is, staat het huis op instorten. Ik heb niet het idee dat dit dan snel weg-te-patchen is. Iemand ervaring met deze bugs?