Fable 2 krijgt Havok Engine

thumbnail

Havok heeft bekend gemaakt dat Lionhead gebruik zal gaan maken van de Havok Engine voor hun nieuwe game Fable 2. De engine heeft betrekking op de physics in een game en zal ook animaties een extra betere look gaan geven. De role playing game zal voor de Xbox 360 gaan verschijnen. Lionhead stond in het verleden onder andere ook bekend voor de ontwikkeling van Black & White en Black & White 2 en werkt nu dus aan hun 2e deel in de Fable-reeks.

The Havok Game Dynamics SDK, better known as simply Havok, is a middleware physics engine (in this case Dynamical simulation) designed for computer and video games by allowing interaction between objects or other characters in real-time. By using collision detection Havok allows for more lifelike worlds and animations, such as ragdoll physics, that adds to the overall game by making these interactions appear natural. Havok has also released an Animation product and Havok “FX” product designed to run with GPUs.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx