Eerste reviews van nieuwe Zelda zijn indrukwekkend

2011 is een echt Zelda-jaar geworden, waarin Nintendo de 25ste verjaardag van de epische avonturenspellenserie The Legend of Zelda vierde met diverse uitgaven en evenementen. Om dit jubileumjaar op een geweldige manier af te sluiten, komt Nintendo met één van de grootste spellen uit The Legend of Zelda-serie ooit: The Legend of Zelda™: Skyward Sword. Dit spel wordt in Europa op 18 november gelanceerd exclusief voor Wii.

The Legend of Zelda: Skyward Sword legt de basis voor de evenementen in The Legend of Zelda™: Ocarina of Time, een spel dat vaak wordt genoemd als één van de beste videogames ooit gemaakt. The Legend of Zelda: Skyward Sword wordt ook al hoog geprezen door de critici en zou wel eens de reviewscores van alle andere spellen in de serie kunnen overtreffen. Toonaangevende videogamepublicaties van over de hele wereld zijn vol lof over wat het spel heeft te bieden: Edge, 10/10 – “A triumph”, “How apt that this ultimate tale of hero-making should see Nintendo’s hardware become the console it was always meant to be.”

(Vertaling: “Een triomf”, “Hoe toepasselijk dat dit ultieme verhaal van held-ontwikkeling van Nintendo’s hardware de console maakt die het altijd al had moeten zijn.”) Uit het decembernummer.

Game Informer, 10/10 – “It’s the first 10 that I’ve ever given out in my two years at Game Informer”, “This impressive combat system leads to some of the most interesting boss battles in the series’ history.” (Vertaling: “Het is de eerste tien die ik ooit heb gegeven tijdens mijn twee jaar bij Game Informer”, “Dit indrukwekkende vechtsysteem leidt tot enkele van de meest interessante eindbaasgevechten uit de geschiedenis van de serie.”) Uit het decembernummer.

IGN, 10/10 – “Ocarina of Time has met its match”. “The Legend of Zelda: Skyward Sword is the greatest Zelda game ever created. It’s the best game for Wii and one of the finest video game accomplishments of the past 10 years”, ”Once again, Nintendo is demonstrating its unparalleled ability to craft some of the greatest gameplay this industry has ever seen.”

(Vertaling: “Ocarina of Time heeft zijn gelijke gevonden”. “The Legend of Zelda: Skyward Sword is het beste Zelda-spel ooit gemaakt. Het is het beste spel voor de Wii en één van de voortreffelijkste videogameprestaties van de afgelopen 10 jaar”, “Wederom demonstreert Nintendo zijn ongeëvenaarde vermogen voor het maken van de beste gameplay die de industrie ooit heeft gezien.”)

Power Unlimited, 95/100 – “Skyward Sword is de veelzijdigste, meest gepolijste en hoogstwaarschijnlijk geweldigste Zelda ooit geworden.” Uit het novembernummer.
Gamer.nl – “Skyward Sword oogt als een gedetailleerd schilderij dat tot leven komt en hiermee de perfecte balans vindt tussen realisme en fantasie.”

Zowel fans als media kunnen niet wachten om met Link op avontuur te gaan in een wereld met verschillende lagen. The Legend of Zelda: Skyward Sword mengt intense avonturen op de grond met adembenemende ontdekkingstochten in een wereld boven de wolken. Voor het eerst wordt de Wii MotionPlus™-technologie gebruikt in een Zelda-spel, waardoor je bijvoorbeeld met intuïtieve bewegingen door de lucht kunt vliegen op de rug van een majestueuze vogel en door de wolken naar het continent eronder kunt duiken. Dit nieuwe en epische avontuur wordt tot leven gewekt met een unieke visuele stijl en een klassieke Zelda-soundtrack die voor het eerst door een orkest is ingespeeld.

De lancering van dit spel brengt ook de meest realistische zwaardgevechten mee van elk spel dat op de Wii is verschenen. Dankzij de introductie van volledige bewegingsbesturing met Wii MotionPlus, kun je uitzien naar een meeslepende en natuurlijke manier van spelen waarbij elke beweging van de Wii-afstandsbediening exact wordt nagebootst op het tv-scherm. Tijdens een recent interview in de ‘Iwata Vraagt-serie’, sprak Nintendo’s directeur Satoru Iwata erover met de producer van de serie, Eiji Aonuma. Satoru Iwata zei: “Volgens mij is het net als bij het leren omgaan met een penseel, of een beitel.” Waarop meneer Aonuma reageerde: “Of misschien een muziekinstrument. Terwijl je het gebruikt, raakt je lichaam eraan gewend, en leer je het geleidelijk steeds beter gebruiken.”

Zwaai met je Wii-afstandsbediening™ Plus, of Wii-afstandsbediening met Wii MotionPlus-accessoire en kijk hoe elke hoek van je zwaai in exact dezelfde zwaardbeweging wordt omgezet. Elke vijand heeft zijn eigen vechttechnieken, dus moet je hun bewegingen analyseren zodat je de zwakke plekken in hun patroon kunt uitbuiten. Je kunt behalve het zwaard ook de meeste andere voorwerpen in je inventaris met bewegingen besturen, zodat je als nooit eerder met bommen rolt, met pijlen schiet en vliegende voorwerpen bestuurt.

Het moment waarop alle Zelda-fans hebben gewacht is bijna aangebroken, want op 18 november wordt The Legend of Zelda: Skyward Sword gelanceerd in Europa, exclusief voor Wii.