Eerste review van Gears of War 2 is een feit

Het OXM (Official Xbox Magazine) heeft de game Gears of War 2 als eerste magazine weten te reviewen. Zij gaven de game een 9 uit 10 score, een cijfer zoals we konden verwachten. De OXM kon zowel de singleplayer als de multiplayer spelen en testen. Men verwacht dat Gears of War 2 binnen zeer korte tijd na de release ongetwijfeld aan de top van meest gespeelde Xbox Live games zal staan. Gears of War 2 verschijnt volgende maand officieel voor de Xbox 360. Meer lees je via de OXM.

Marcus Fenix uit het eerste deel zal weer terug zijn in dit aankomende deel, samen met Dominic die in een fractie van een seconde gespot kon worden in de trailer. Ook werd onlangs aangekondigd dat Marcus in de toekomst door nieuwe teamgenoten zal worden gesteund, aangezien er in het vorige deel redelijk wat COG’s om zeep werden geholpen. Marcus heeft wederom de beschikking over een grote set aan wapens, en we kunnen gelijk al zien dat hij aan het werk gaat met de welbekende Lancer. Ook zien we, overigens compleet nieuw, een burst-fire Rifle en een handgun met automatic-fire. Waarschijnlijk komt de Boomer ook weer terug, omdat dat er een aantal Boomers gezien kunnen worden in de grote menigde Locust. Zelf hoop ik echt weer om een vernieuwend – en net zo bruut wapen – als de Hammer of Dawn te zien in Gears of War 2, voor nu kunnen we alleen maar hopen.

Zoals gezegd is de Lancer dus weer terug, en gevaarlijker dan ooit. Ik heb het hier niet over ‘explosive bullets’ of iets dergelijks, maar over de gevaarlijke kettingzaag die in het wapen geïmplementeerd is. Hiermee kon de speler in de vorige Gears al veel bloederige taferelen ontketenen maar in Gears of War 2 is dit nóg uitgebreider. Het is nu mogelijk om armen af te zagen en de confrontatie aan te gaan met een Locust als hij en de speler tegelijk de kettingzaag trekken en op elkaar afrennen. Dit zal resulteren in een kort quick-time eventje waarbij er zo snel mogelijk op de B knop gedrukt moet worden om de Locust te overmeesteren en in stukjes te zagen.