EA werkt op dit moment aan een technologie waarmee de moeilijkheidsgraad van een game automatisch wordt aangepast aan de speler. Het gaat om een patent dat in oktober 2020 vast is gelegd, zo lezen we via de GameSpot. Door de technologie hoopt EA dat gamers langer aan een game gekluisterd zullen blijven doordat de moeilijkheidsgraad automatisch omhoog en omlaag gaat tijdens het spelen. Gamers zullen hierdoor niet constant vast blijven zitten bij moeilijke stukken in de game, en zullen sneller doorspelen als ze hordes makkelijker kunnen nemen. In het geval dat de uitdaging te klein is, kan het systeem de moeilijkheidsgraad ook weer verhogen om meer uitdaging te creëren. De verslavingsfactor in games zou zo flink verhoogd worden omdat spelers niet gefrustreerd raken, en het spel precies bij hun past op deze manier. Een ‘easy’, ‘medium’ en ‘high’ difficulty zouden daarmee verleden tijd worden.
Hm ik vind het juist leuk als iets eigenlijk te moeilijk is maar uiteindelijk toch lukt, omdat je t gevecht bijvoorbeeld leert kennen.