Dragon Quest VIII

thumbnail

De wondere wereld van?

Final Fantasy is een van de best lopende RPG reeksen. Deze titel gaat ondanks dat RPG’s hier veel minder populair zijn dan in Japan, als een warm broodje over de toonbank. Maar in Japan is er naast de Final Fantasy reeks een andere RPG van Squere-Enix die ook al jaren minstens zo populair is. Deze reeks werd niet voor niets in het weekend uitgebracht omdat er anders te veel mensen “een dagje thuis zouden blijven”. En dat terwijl in Europa veel gamers nog nooit van Dragon Quest gehoord hebben. Tot grote vreugde van de RPG fans is na de release van Amerika bekend gemaakt dat we deze game ook in Europa mogen verwachten.

Na het zien van wat screens zal je gelijk opvallen dat deze game een erg goede sfeer uitstraalt. Je ziet dat de game gebruik maakt van Cell Shaded grapcis, die zijn ontworpen door de mannen van Level 5. Deze uitgever is onder andere bekend van Dark Cloud, een game die nog uit het begin tijdperk van de PS2 komt. Alles is keurig afgewerkt en zit vol kleine details. Zo ook de personages die zijn ontworpen door niemand minder dan Akira Toriyama. Een man die vooral bekend van de Dragon Ball reeks.

De game begint wanneer ene Dhoulmagus een magische scepter uit een kasteel vervloekt en gelijk ook alle bewoners. Trode, de huidige koning op dat moment wordt daardoor samen met zijn dochter en tevens prinses Medea omgetoverd. Zelf speel je de rol van de enige bewoner waar de vloek geen effect op had. Samen met de koning, die er uit ziet als een groen monstertje, de prinses die in een paard is veranderd en een vriend met de naam Yangus ga je op pad. Dit gezelschap heeft als enige doel Dhoulmagus een lesje te leren en het vinden van een opheffing van de vloek. Misschien niet het meest uitgebreide verhaal, maar daarom zeker niet minder interessant. Bovendien zal het verhaal heel wat plotwendingen kennen.

Erg belangrijk voor een RPG is de manier van vechten. Wanneer je door de game loopt zie je alleen het hoofdpersonage, maar wanneer je gaat vechten zie het hele team. In deze gevechten bestuur je het hoofdpersonage zelf en de andere teamleden kun je opdrachten geven. Misschien klinkt het niet helemaal geweldig, maar het schijnt perfect te werken. Iedereen kan zich een of meerdere beurten opladen om zo een zwaardere aanval te kunnen doen. Wanneer je dood gaat begin je bij de tempel waar je als laatst bent gaan bidden.

Voor het lange wachten…

Tot nu toe klinkt het allemaal goed. Bovendien heeft Square-Enix nog een aantal verassingen voor ons in petto. In de Europese versie zullen alle belangrijke gesprekken namelijk ingesproken zijn. Dit is goed nieuws aangezien dit heel wat leven in de game brengt. Uiteraard zijn alle onbelangrijke dialogen niet voorzien van voice acting, denk bijvoorbeeld aan een gesprek tussen jou en een winkelier. Verder is er ook aan de menu’s gesleuteld, die nu veel overzichtelijker zouden zijn.

Met een gemiddelde score van 92 op Gamerankings lijkt het me wel duidelijk dat dit een erg goede game gaat worden en daar komen nog eens de Europese extra’s bij. Het is nog even wachten aangezien de game pas rond juni in Europa zal verschijnen, gelukkig kunnen we in die tijd alvast genieten van een (import) review die je vanzelf wel op Evilgamerz ziet verschijnen.


  • Auteur: Michiel Knuiman | Genre: RPG | Release: 05-01-2006 | Uitgever: Square Enix | Ontwikkelaar: Square Enix
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx