Blizzard heeft onthuld dat het langverwachte Diablo III een constante internetverbinding verlangt van de speler. Zelfs na het authenticatieproces dien je een internetverbinding actief te hebben om het spel te kunnen spelen. Dat heeft Blizzard’s executive vice president van de game design sector, Rob Pardo gezegd. De implementatie komt samen met enkele andere veranderingen aan Battle.net, waaronder de volgende toebehoren:
•A persistent friends list.
•Cross-game chat via the RealID system.
•Persistent characters that are stored server-side (no more having to play online once every 90 days, nor item duplication cheats).
•Persistent party system.
•Player-versus-player and public game matchmaking.
•Dynamic drop-in/out for co-op
•Larger item stash that gets shared among all of your characters (at the moment, up to 10)
•The auction house (allows players to sell loot for real money)
•The Achievement system and detailed stat-tracking, both of which feed into the final point:
•The Banner system, a visual way to display your skills that take into account earned achievements, the number of PVP victories etc. Banners can be clicked to teleport to other players.
Blizzard liet daarnaast weten dat Diablo III speelbaar zal zijn op de GamesCom in augustus, die in Keulen plaats zal vinden.
In deze tijd zal iedereen wel ‘n internetverbinding moeten hebben, als je dat niet hebt dan zijn er nog genoeg andere spellen.