Dev: PS5 Pro PSSR is belangrijker dan GPU-kracht

thumbnail

Dying Light franchise director Tymon Smektala heeft gezegd dat de PlayStation Spectral Super Resolution, ook wel bekend onder de afkorting PSSR, meer verbeteringen brengt dan de GPU-kracht die de PS5 Pro extra heeft gekregen. De grafische processor is uiteraard verbeterd maar de toevoeging van PSSR biedt meer toegevoegde waarde, zo zegt hij via de Gamingbolt. PSSR is deels vergelijkbaar met Nvidia’s DLSS en maakt het mogelijk om frames te voorspellen, waarmee de framerate soepeler kan verlopen. Smektala vertelt hoe hij erover denkt.

Sony’s PSSR is een substantiële vooruitgang voor de supersampling technologie die andere bedrijven ook gebruiken of waarmee ze experimenteren. Het is een goed initiatief voor zowel nu als de toekomst. Dit maakt het voor developers makkelijker om de performance te verbeteren en ons minder daarop te hoeven focussen. We kunnen daardoor meer aan het creatieve aspect werken. Als Sony’s PSSR de nieuwe standaard gaat worden, dan zal dit belangrijker zijn dan de GPU-kracht die consoles kunnen leveren.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx