Scorn director Ljubomir Peklar zegt dat de solid state drive niet de grootste vooruitgang is de volgende generatie, maar dat de centrale processor het verschil maakt. Voor hun is dit de game-changer voor next-gen hardware, zo lezen we via de VG247. Ebb Studios, dat werkt aan Scorn, werkt momenteel aan enkele games voor de Xbox Series X.
We hadden normaal gesproken niet gepland om Scorn naar de huidige generatie te brengen want we willen dat onze games draaien op 60 frames per seconde. Dat zou onmogelijk zijn op deze generatie zonder ook offers daarvoor te doen, en dat doen we liever niet. Next-gen draait om soepelheid, reactiesnelheid en het niet doen van offers. Het probleem is wel dat je games lastiger gaat verkopen met video’s en screenshots. Iedereen heeft het over de SSD, ja, het is een belangrijk ding, en ze helpen met de laadtijden en verwerken van assets. Maar het grootste probleem nu is de CPU van de consoles. Dat is waar het grootste verschil gemaakt zal worden.
Goh, de PlayStation devs zeggen dat de SSD top is en t verschil maakt en de Xbox devs zeggen t over de cpu die sneller is van de Xbox. Lijkt wel marketing praat van beide kanten
Hebben we ooit een generatie gehad waarbij de ene console echt een stuk betere graphics toonde dan de ander? Het komt toch op hetzelfde neer, met hier en daar een klein detail verschil, of een frame meer of minder. Zolang de laadtijden minder worden zijn we al een stuk meer tevreden.