De emoties en intensiteit van voetbal komen deze herfst tot leven in FIFA 15

thumbnail

Electronic Arts Inc. heeft vandaag aangekondigd dat EA SPORTS FIFA 15 voetbal tot leven brengt met verbluffende visuele details, zodat je de emoties en intensiteit van voetbal zoals nooit tevoren kunt ervaren op Xbox One, het alles-in-één videogame- en entertainmentsysteem van Microsoft, PlayStation 4 en, nieuw dit jaar, op PC, nu aangedreven door EA SPORTS IGNITE. Fans die FIFA 15 Ultimate Team Edition reserveren, ontvangen nu voor ongeveer Euro 40 aan FIFA Ultimate Team-content, waaronder nieuwe EA SPORTS Football Club-items en vreugdedansen.

Met emotionele intelligentie brengt FIFA 15 de gemoedstoestand van alle 22 spelers op het veld in beeld, zodat je tijdens de wedstrijden zelf getuige kunt zijn van de houding en persoonlijkheid van de beste voetballers ter wereld. De spelers in FIFA 15 hebben nu een verscheidenheid aan emoties die zich ontwikkelen naarmate de wedstrijd vordert, afhankelijk van de interactie met tegenstanders en teamgenoten. Iedere speler heeft een bepaalde houding of gevoel ten opzichte van alle andere spelers op het veld en zal daar ook naar reageren tijdens de grote gebeurtenissen in een wedstrijd; frustratie na gemiste passes, boosheid over harde tackles en opwinding wanneer er kansen worden verzilverd: dit is slechts een greep uit de meer dan 600 reactie-animaties die het verhaal van de wedstrijd kunnen vertellen.

“We willen dat onze fans opgaan in de hoogte- en dieptepunten van het drama dat voetbal heet en dat ze de emotionele achtbaan ervaren die zich tijdens een wedstrijd afspeelt”, aldus David Rutter, Executive Producer, EA SPORTS FIFA. “We kunnen je nu meeslepen in de sport en het verhaal van een wedstrijd vertellen aan de hand van nieuw commentaar, activiteiten van het publiek en de natuurlijke reacties van de spelers, die elke wedstrijd weer uniek maken.”

FIFA 15, brengt de authentieke spelerweergave tot leven op een levend veld waar alles ademt en de grasmat verandert met elke stap, smak of sliding. Voor de eerste keer ooit heeft het FIFA-ontwikkelteam gebruikgemaakt van rendering van fysieke kenmerken om de sfeer en spelers tot leven te brengen, en de grens tussen de virtuele en de echte voetbalwereld verder te doen vervagen. De nieuwe renderingmethode werkt in combinatie met een nieuw spelermodellerings- en -uiterlijksysteem, waardoor iedere speler atletisch en slank oogt, en er net zo uitziet als in het echt. FIFA 15 wordt gespeeld op een levend veld waar schoenen en harde slidings hun sporen nalaten naarmate de wedstrijd vordert; spelers krijgen modder en vuil op hun kleren. Andere visuele details, waaronder geanimeerde LED-reclameborden, bewegende hoekvlaggen en doelpalen, en de realistische sfeer houden je op het puntje van je stoel.

“Op visueel vlak is dit de grootste stap die de FIFA-serie ooit heeft gezet”, aldus David Rutter. “We hadden als doel om een sfeer, spelers, publiek en velden te creëren die er niet alleen net zo uitzien als bij een echte wedstrijd, maar ook zo aanvoelen als wanneer je voetbalt of naar voetbal kijkt; nog nooit hebben we een spel zo meeslepend weten te maken als deze titel.”

Lenigheid & controle profiteren van stapsgewijze bewegingen en bezorgen FIFA 15 een volledig nieuw niveau aan reactiesnelheid en controle. De verbeterde biomechanica van spelers zorgt ervoor dat ze gebalanceerder en met meer beheersing bewegen als ze in balbezit zijn. Door de preciezere stappen en draaien op lage snelheid en betere controle op hoge snelheden hebben FIFA 15-fans meer controle en bewegingsvrijheid als ze de spelers op het veld besturen. Dankzij de nieuwe schijnstappen en loopjes kun je kappen, sprinten en explosief van richting veranderen en door het rennend dribbelen met kleine tikjes krijgen de spelers een persoonlijkheid die hun echte karakter weerspiegelt. Een nieuw balfysicasysteem geeft de bewegingen van de bal weer op basis van het effect en het precieze contact met de bal. Door de accurate beweging van de bal en de controle over de speler zijn dribbels, tikjes, passes en afketsende ballen in FIFA 15 realistischer dan ooit.

Wanneer je niet aan de bal bent, ziet het verdedigen in FIFA 15 er door de man-tegen-man-gevechten compleet anders uit. Spelers gebruiken nu hun hele lichaam om hun man van de bal te houden, terwijl geweldig verdedigend werk wordt beloond met bal veroverende tackles, die verdedigers helpen om de bal aan de voet te houden als er een tackle wordt gemaakt. Door nieuwe mogelijkheden als schouderduwtjes en aan shirts trekken en de nieuwe fysica als er een flinke buiteling wordt gemaakt, voelt het gevecht om de bal van je tegenstanders af te pakken bevredigender dan ooit.

Je tegenstanders en teamgenoten maken hun beslissingen in FIFA 15 nu net als de echte atleten. Nieuw in FIFA 15 is dat spelers korte-, middellange- en lange termijndoelen hebben, die ze als één team uitkiezen en uitvoeren middels teamtactieken. Als een team één doelpunt voorstaat, kan het ‘de bus parkeren’. Maar als de ploeg een goal achterstaat, kan het de bal ‘in de blender’ gooien voor een directere aanval en de kans op een late gelijkmaker of misschien zelfs een winnende treffer. Samen met andere teamtactieken en mentaliteitskeuzes zorgt dit in elke wedstrijd voor spannende en realistische momenten.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx