Over de eerste CryEngine van Crytek was nogal wat opheft ontstaan, deze zou namelijk door middel van illegale applicaties zijn gemaakt. De engine kon echter wel heel wat moois op het beeldscherm tonen en daarom is een 2e engine dan ook in productie. Crytek heeft vandaag de eerste prestaties van de CryEngine 2 laten zien. Welke games op die motor zullen gaan draaien is nog niet bekend gemaakt. Je kunt het filmpje hier bekijken.
GameStar/dev: So where’s the technical journey leading?
Cevat Yerli: In general it’s leading to multi-threading, so multi-core and multi-cpu, a streaming architecture, cross platform, and for each pixel there will be at least one shader.
GameStar/dev: … the graphics interfaces are requiring an extra effort?
Cevat Yerli: Yeah, because of OpenGL ES for the PS3 we have to recode our whole rendering. If you look at it closely, CryEngine 2 will have 2 solutions for each system in total. If a developer abstracts that, the technology is optimized very specifically. Otherwise you cannot utilize the whole power. Alternatively you can abstract it in a way that it is not running on all system, then the strongest platform is losing out the most …