Enkele dagen geleden liet Tim Sweeney weten dat de SSD van de PlayStation 5 zeker van toegevoegde waarde is en dat het niet alleen draait om teraflops. Via Twitter laat John Carmack weten dat hij het ermee eens is. Carmack werkt inmiddels bij Oculus aan de nieuwste VR-technologie. Eerder was hij de grondlegger van shooters als DOOM, Quake en RAGE. In een tweet richting Sweeney vertelt Carmack:
Ja, de mogelijkheid om GPU geformateerde data direct in het GPU-geheugen te laden vanuit de SSD is zeker een Big Deal. Het enige waar ik moeite mee heb van hetgeen Sweeney zei is de quote dat je de kernel buffers kunt bypassen op de PC met ongebufferde IO. De GPU driver overhead domineert nog altijd.
1 teraflop meer of minder, het maakt allemaal niet zoveel uit. Alle games zijn altijd van gelijkwaardige kwaliteit, met de PC die er net wat bovenuit steekt. Op de console zie je vaak amper verschillen.
Sweeney is ook full of sh*t. Die flip flopt elke keer tussen PC dit en console dat met zijn statements.