Capcom reageert op kritiek rondom Resident Evil 5 controls

thumbnail

Niet alleen Killzone 2 heeft te kampen met diverse klachten rondom de besturing/controls, maar ook Resident Evil 5 heeft met deze probleempjes te maken. Het spel zou namelijk niet zo goed besturen als verwacht werd, zo bleek uit de demo die online verscheen. Echter heeft Capcom inmiddels gezegd dat men het daar niet mee eens is. De controls zouden namelijk vrijwel identiek zijn aan die van vorige delen, waaronder dus 4. Met de huidige besturing is de speler weliswaar gelimiteerd in het uitvoeren van acties, maar dat maakt het spel wel een stuk intenser, zo wordt direct duidelijk gemaakt door Jun Takeuchi. Volgens de man passen de huidige controls dan ook het beste bij deze horror-survival shooter. Plannen om het een en ander dan ook te veranderen middels een patch zijn er dan ook niet, zo lezen we via de PS3center.

We went in knowing that we weren’t making a typical third- or first-person shooter; we were making a Resident Evil game. It was important for us to go with the design choices that would make the best Resident Evil game that we could… When it comes to Resident Evil, we feel that by imposing a restriction on the player you actually increase the tension that they feel while playing. Finding the balance between that and the player’s frustration is very important when approaching the design of a game like this. I think that by imposing certain restrictions on the player you actually help to heighten the fear and the tension, and, ultimately, you create a better horror game.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx