De problemen omtrent de ontwikkeling van Bodycount en het uiteindelijke resultaat hebben invloed gehad op het team dat werkte aan de game. Codemasters heeft namelijk de studio die werkte aan de game gesloten. Dat liet het concern vandaag weten. Het concern wil zich meer gaan richten op studio’s die werken aan franchises als GRID, DiRT, F1 Online en werken aan de EGO-engine. Daarmee is het bedrijf in Guildford gesloten. Zij brachten onlangs Bodycount uit, welke vrij matig scoorde en ook geen verkoopsucces lijkt te zijn.
De demo van Bodycount liet iedergeval al zien dat het echt een middelmatige game is. Daar kom je tegenwoordig niet meer mee weg, met alle toppers die er uitgebracht worden.
Tja, met zo’n game vind ik het niet gek.
Triest, maar eigenlijks ook van Codemasters voor en slacken van ingrijpen. Je hoort dit als moederbedrijf te doen, zeker als de studio al vele problemen kende. Hoewel ik hier totaal niet om treur en het wel verwacht had, is het toch sneu hoe het gegaan is met de medewerkers. Black zelf was een redelijke titel, dus hoop dat de mensen van deze studio verspreid nog ergens anders aan het werk kunnen. Probleem is dat ontwikkelstudio’s nogal breed verspreid zijn over onze aardbol.