Bandai Namco werkt aan in-house game engine

thumbnail

Daar waar de meeste ontwikkelaars gebruik maken van standaard game engines waaronder Unity of de Unreal Engine, daar gaat Bandai Namco voor een eigen engine. De ontwikkelaar en tevens uitgever wil namelijk de kosten voor licenties besparen en een eigen game engine ontwikkelen die in-house gebruikt kan worden. De nieuwe engine is al sinds 2019 in de maak en dus vol in productie. Wanneer deze gebruikt zal gaan worden en voor welke games is nog niet duidelijk. De game motor zou echter bedoeld zijn voor het produceren van grootschalige games en lijkt dus een volwaardig product te gaan worden vergelijkbaar met de grotere game engines. Bandai Namco kennen we onder andere van de Dragon Ball Z-franchise, maar maakt ook games als Naruto, Tekken, The Dark Pictures en Tales of Berseria.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx