Na lange tijd is er weer wat informatie rondom de game Alan Wake voor de Xbox 360. Het betreft onder andere info rondom de trailers die we voorbij hebben zien komen van de game, zo vertelt de 4vg4. Deze zijn namelijk gemaakt met de ingame engine van het spel. Enkel de depth-of-field effecten zijn later daaraan toegevoegd. De beelden zijn gemaakt op een PC en wel in een 1080p resolutie met 4xMSAA ingeschakeld. Deze zijn daarna teruggebracht naar een lagere resolutie van 720p om zo op het internet te lanceren. De uiteindelijke game draait op 720p op de Xbox 360. Textures binnen het spel zullen via een streamtechnologie toegepast worden. De ontwikkelaar van de game, Remedy, wilde nog niet reageren op de beveiliging die men gaat gebruiken voor de PC-versie.
Remedy zegt verder ook open te staan voor het ontwikkelen van games voor de PlayStation 3 of andere consoles. Echter is dat nu nog niet aan de orde. De keuze om Alan Wake dan ook op de 360 te produceren was geen keuze van Microsoft maar van de ontwikkelaar zelf. Of Alan Wake nog in 2009 zal verschijnen is onduidelijk. Het screenshot beneden komt overigens uit de game, en is dus niet enkel voor trailerdoeleinden gebruikt om het spel te promoten. Deze is sinds oktober 2008 ook al in onze gallerie te vinden.