Paradox Interactive heeft vandaag nieuwe details onthuld over de achtergrond en disciplines van de Thinbloods in Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Spelers beginnen de game als een nieuw-omarmde Thinblood, een tweederangs groep vampiers met veel zwakkere krachten dan die van de grote clans. In de loop van het verhaal zullen spelers zich uiteindelijk bij één van de vijf volbloedige Kindred clans voegen, die elk in de komende weken onthuld worden.
Thinbloods zijn een meer recent en zwak ras vampiers die steeds maar moeten zien te overleven in de World of Darkness. Hoewel ze vaak als tweederangs burgers worden beschouwd door de volbloedige Kindred, is het leiderschap van Seattle ongewoon tolerant tegenover Thinbloods. Omdat Seattle relatief laat onder het bestuur van Camarilla gekomen is, blijft het mogelijk voor de Thinbloods om zich hogerop te werken in de hogere cirkels van de vampiergemeenschap. Het is alleen zeldzaam dat ze dezelfde hoeveelheid respect en juridische status krijgen als volbloedige clanleden.
Aan het begin van Bloodlines 2 kiezen spelers uit één van de drie Thinblood disciplines: Chiropteran, Mentalism of Nebulation. Deze Thinblood disciplines zijn overgenomen uit de pen-and-paper RPG en geven unieke combat en traversal abilities die door de game geüpgraded kunnen worden. Bijvoorbeeld om de effectiviteit of speciale effecten toe te voegen.
Elk van de Thinblood disciplines heeft twee actieve powers die drie passieve upgrades. Hieronder de details:
Chiropteran – Sterke affiniteit voor vleermuizen, waardoor vampiers door de lucht kunnen bewegen en zwermen oproepen.
• Glide – de eerste actieve power. Glide verlaagt het gewicht van het vampierskelet en de spiermassa, waardoor ze kort kunnen zweven. Hiermee bereiken ze eerder onbereikbare plekken, dalen ze neer op NPC’s om ze uit te schakelen of van veraf andere Disciplines gebruiken.
• Bat swarm – de tweede actieve power. De vampier kan een kleine zwerm vleermuizen oproepen en een NPC aanvallen, wat ze tijdelijk verlamt en een kleine hoeveelheid schade toedient. Deze power kan geüpgraded worden tot een ware maalstroom van leren vleugels de vampier omwikkelt en zware schade toedient aan wie er in de buurt komt.
Mentalism – Gebruik telekinese om objecten te manipuleren en zelfs wapens uit handen te trekken.
• Pull – De eerste actieve power. Manipuleer objecten met telekinese, zelfs wapens van NPC’s.
• Levitate – de tweede actieve power. Laat een levende NPC in de lucht hangen. De power kan worden verbeterd tot de vampier iedereen en alles in een gebied kan laten zweven en vijanden als ragdolls rondgooien.
Nebulation – Stelt de vampier in staat om mist op te roepen en commanderen.
• Mist Shroud – de eerste actieve power. Roep een mistwolk op die de speler voor een korte periode omringt. Dit dempt het geluid van voetstappen en vermindert het bereik waarin de speler kan worden gezien. Bovendien kan de speler gedeeltelijk transformeren in een mistwolk om een verstikkende aanval uit te voeren op een NPC of door een nauwe ruimte reizen, zoals een ventilator of kanaal.
• Envelop – de tweede actieve power. Creëer een stilstaande draaiende mistwolk op een doelwit dat ze omringt, verblindt en zich in de longen van NPC’s forceert.