Aanvulling op het onderwerp: Meer info over de PlayStation 3

thumbnail

Zoals mijn collega Z@3 Redrum al melde staat in het nieuwe Septembernunmmer van de USA versie van de PSM nieuwe info over de PS3.

Ik heb wat meer nieuwe info en wil hierbij mijn collega Z@3 Redrum even aanvullen met iets meer details: er stond o.a ook

Eerlijk is eerlijk wegens de vrij gecompliceerde hardware van de PS2 was het voor de developers niet makkelijk games voor de PS2 te maken. Dat dit wel massaal gedaan is is mede te danken aan de marktpositie van de PS2. Immers voor de populairste console maakt je gewoon games, ook al vraag het meer effort. Deze “fout” behoord nu tot de verleden tijd, Sony heeft de PS3 devkits uitgerust met toegangkelijke en uitstekende tools.

De developers geven te kennen dat ze echt overtuigd zijn van de kracht van de PS3.Als je nu kijkt naar de mutliplatform games, die voor de PS3 en de xbox360 ontwikkeld gaan worden zal er geen tot weinig verschil te zien zijn, maar de games die speciaal voor de PS3 ontwikkeld worden zullen er gewoon beter uitzien. De einddevkits worden vanaf begin December aan de developers uitgeleverd, nu kunnen de developers de games in de tussentijd verder oppoetsen tot de einddevkits er zijn, en dan de games 100% afstemmen op de einddevkits.

Wat het online verhaal van de PS3 betreft gaat SONY dingen overnemen van Xbox live, en heeft nog zelf enige unieke online futures in petto. (Daar is niks mis mee met het overnemen van xboxlive futures, Sony hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, dat systeem werkt goed en heeft zich bewezen, microsoft heeft ook al dingen van andere firma’s gecoupiert en naar behoeven aangepast dus, dat is geen uitzondering.)

Sony heeft de realese van de PS3 een tijd geleden vastgesteld op voorjaar 2006. Maar waar? Azie, USA of Europa? Nu zijn er sterke aanwijzingen dat Sony aanstuurd op een WERELDWIJDE realese nog voor de zomer in 2006.

Op de TGS (Tokyo Game Show) zullen nog maar weinig games getoond worden, maar dat heeft ermee te maken dat veel Third Party developers de Devkits van de PS3 pas in begin Augustus hebben gekregen. Meer wordt getoond op de CES, die in Januari 2006 in Las Vegas gehouden zal worden.

Over het aankomende GTA 4 zegt Rockstar in het intervieuw het volgende:
De nieuwe GTA zal fantastisch uitzien, maar dat mag geen wonder genoemd worden op de krachtigste console tot nu toe. Bij GTA 4 wordt een volledig nieuwe game, inplaats van zich alleen maar te richten op mooiere graphics. Wij zijn bezig een speciale engine te ontwikkelen die gebruik zal maken van de Cell en de RSX en Blu Ray en meerdere streams tegelijkertijd kan verwerken. Dat zal zorgen voor een heel realistische atmosfeer in de game.
(Komt hierdoor al het voordeel van Blu Ray boven water?)

De stad in GTA 4 zal gewoon weer geheel open en vrij te doorkruisen zijn, echter het totale gebied zal niet de omvang hebben van GTA SA, maar kleiner zijn, opgedeeld in iets kleinere wijken, maar daarintegen wel veel gedetaileerder zijn. Het voordeel is: mooie texturen en ieder voorwerp zal op een natuurlijke manier reageren,schiet je op bv een krat drank zal deze correct uitelkaar spatten. Ze willen bereiken dat alles in de stad zo uitziet en reageert zoals in het echte leven .
(Houd dit in dan GTA 4 (net als GTA 3 op de PS2) weer eerst op de PS3 verschijnt? Ik denk het wel)

Ook Hideo liet iets los:
De nieuwe MGS zal een setting hebben wat een mix zal zijn tussen “Rambo” en “Black Hawk Down”
In MGS4, als Snake daar boven een oorlogsgebied gedropt wordt zullen de medestijders door middel van een nieuwe A.I. uiterst realistisch reageren, alsof ze zelf kunnen “denken”.
Snake zal goed gebruik moeten maken van dekking, want zosnel hij gezien wordt gaan de tegenstanders in de aanval en zullen niet snel loslaten.
Hij zal zich ook moeten verstoppen voor langsrijdende auto’s, want de chauffeurs en passagiers kunnen hem zien als hij zich niet goed verstopt.
De “nieuwe” 3D camera zal een belangrijke rol gaan spelen voor het overleven van Snake in de oorlogszone. Op de TGS zal Hideo meer details bekend maken.

Een developer zou hebben gezegd dat de PS3 krachtiger zou zijn als de xbox360, daarom zou het voor third party ontwikkelaars het belangrijk zijn om te weten welke console krachtiger is. Dat heeft te maken met het feit dat games die voor de krachtigste console het eerste gemaakt worden moeilijker kunnen worden omgezet naar een minder krachtige console als andersom.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx