Weinig verschillen tussen Xbox 360 en PS3 games

thumbnail

In een Pre-E3 interview dat IGN wist te houden met de Zweedse developer Starbreeze Studios (The Chronicles of Riddick: Escape form Butcher Bay) is gesproken over het grafische verschil tussen de Xbox 360 en de PlayStation 3. Zijn de 2 next-gen consoles daadwerkelijk verschillend of is de 1 toch wat sneller dan de ander?

De PlayStation 3 zal in ieder geval een groter voordeel hebben als we praten over de CPU. Als games gebruik maken van de omliggende SPU’s dan zal de PS3 een processor-voordeel hebben. Ook het gebruik van Blu-Ray zal een toekomstig voordeel zijn wat meer data-opslag mogelijk maakt. Op grafisch gebied zou de ATI GPU (grafische processor) echter een voordeel zijn voor de Xbox 360. De verschillen zullen dan ook zeker niet groot zijn als we screenshots van diverse games langs elkaar leggen van een PS3 en Xbox 360 versie.

The PS3 will have a content size advantage with Blu-Ray and a CPU advantage for titles that are able to utilize a lot of the SPUs. The Xbox360 has a slight GPU advantage and its general purpose triple-core CPU is relatively easy to utilize compared to SPUs. I expect that it will be near impossible to tell Xbox 360 and PS3 screenshots apart.

Het gehele interview kun je overigens op IGN lezen. Eergisteren kwamen we er ook nog achter dat de verschillen tussen de PS3 en de Xbox 360 betrekkelijk meevielen. Hiermee lijkt dit dan ook deels bevestigd te worden.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx