Op de website van Computerandvideogames vinden we een interessant interview met de heer Paul Wedgwood, grote man bij Spash Damage. Hij praat over de game Enemy Territory: Quake Wars, welke binnenkort zal gaan verschijnen voor de PC, Xbox 360 en de PlayStation 3. Zo gaat hij onder andere in op het gemis van cross-platform mogelijkheden van de titel. “Het was nooit onze bedoeling geweest om de game zo te ontwikkelen om cross-platform mogelijkheden te integreren. We zijn simpelweg niet enkele jaartjes geleden terug gestart met ontwikkelen met de gedachte: we maken het een game waarbij PC gamers tegen Xbox gamers kunnen spelen”, zo legt de man uit. “Verder is het verschil te groot tussen spelers op de PC en gebruikers van de console, die gebruik maken van een analoge stick”.
“At this stage in console development I think there’s too much disparity between the player on a analogue controller and the player on the mouse and keyboard on a PC.”
Toevoegend legt hij uit dat spelers met een analoge stick voordelen zullen hebben bij het besturen van vehicles. Spelers op een keyboard kunnen namelijk niet regelen hoe hard zij willen rijden en hebben dus enkel een on-off acceleratie. De mensen die gebruik maken van een keyboard en een muis zullen een stuk betere acceleratie hebben als het gaat om richten en schieten. Verder zullen zij over het algemeen ook een stuk sneller kunnen reageren en accurater kunnen richter op een snellere wijze.