Voormalig Battlefield-developers zeer kritisch op Battlefield 2042

thumbnail

Voormalig ontwikkelaars van de Battlefield-serie zijn zeer kritisch op de nieuwe game in de franchise, Battlefield 2042. Volgens onder andere David Goldfarb, lead designer van Battlefield 3 en Bad Company 2, is het onbegrijpelijk hoe bepaalde designkeuzes tot stand zijn gekomen. Hij laat via de PSU weten dat hij het raar vindt dat er geen kleinere infantry maps zijn. Hij vindt alles te massaal en je moet te veel reizen in de game om naar je einddoel te komen. Hij vraagt zich ook af of er iemand is geweest bij de ontwikkelaar die überhaupt de kwaliteit van de game onder de loep heeft genomen.

Ook DICE producer Jaqub Ajmal is kritisch. Hij werkte onder andere aan Battlefield 1942 en bleef bij DICE tot de lancering van Battlefield V.

Ik zal de wekelijkse missie in 2042 niet afronden. Het is mijn eerste missie sinds de launch van de game. Het duurt gewoon te lang. Daarmee hebben ze mij al verloren. Het moet zo ontworpen worden waardoor een spel nuttig aanvoelt voor spelers. Het moet ook toegankelijk zijn voor spelers die wat minder tijd hebben.

 

De nieuwe Battlefield-game doet het tot dusver niet als gehoopt door EA. De verkoopresultaten vallen tegen en ook de reviews zijn niet heel positief. De toekomst van de franchise lijkt dan ook radicaal omgegooid te moeten worden. Tevens is beloofde content voor de game uitgesteld naar later dit jaar waardoor fans nu al beginnen af te haken.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx