Voormalig animator Grand Theft Auto 6 twijfelachtig over framerate van game

thumbnail

Voormalig animator bij Rockstar, Mike York, heeft gezegd dat hij twijfels heeft over de framerate van de game Grand Theft Auto 6. Via de Kiwi Talkz podcast laat hij weten dat hij niet denkt dat de 60 frames per seconde behaald zullen worden op de console. Ze (Rockstar) gaan volgens hem voor 30 frames per seconde met een lock hierop waardoor deze dus vastgezet wordt en niet hoger of lager zal uitkomen. Als de game naar de PC zal komen zal de framerate limiet waarschijnlijk wel los gelaten worden. Dit zal onder andere afhangen van de videokaart die je hebt in je systeem.

Ook oudere games als Red Dead Redemption 2 draaien nog altijd niet op meer dan 30 frames per seconde, zelfs niet op een PlayStation 5 Pro. De enige manier waarop de nieuwe GTA met 60 fps zal draaien is door het gebruik van AI upscaling. De PS5 Pro beschikt over een dergelijke upscaler. In GTA 6 keren spelers terug naar Vice City, een fictieve stad die is gebaseerd op Miami. De game introduceert twee hoofdpersonages: Lucia en Jason. Het verhaal speelt zich af in de moderne tijd en belooft een dynamische verhaallijn waarin de keuzes van de speler invloed hebben op het verloop van het spel.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    3000


    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx