Rob Adams, voorheen werkzaam bij het team van Naughty Dog (Uncharted en Uncharted 2) voor ongeveer 7 jaar en betrokken bij diverse projecten waaronder Uncharted, Jak & Daxter, is nu werkzaam voor een ander project. Hij werkt nu namelijk mee aan het spel Halo: Reach voor de Xbox 360. De game zal volgend jaar gaan verschijnen en krijgt een volledig nieuwe engine, voor het eerst sinds de launch van de standaard Halo 3 engine. De Split-Screen vertelt dat de man vooral gespecialiseerd is in het ontwikkelen van 3D omgevingen. Daarnaast is hij iemand die vooral kijkt naar de originaliteit van de omgevingen. Is het origineel? Ook na meerdere keren doorlopen? Ziet het er goed uit? Dat zijn enkele vragen die hij zichzelf stelt. Verder weet hij ook hoe er meer uit de kracht van een console gehaald kan worden, of terwijl, meer performance. Dat belooft dus veel goeds voor Bungie’s nieuwste project.
Nou ik ben zeker benieuwd
Dit is goed nieuws. Hoewel Halo ODST ook een goed spel gaat worden denk ik dat Reach toch gaat overtreffen. Dit nieuws beloofd veel goeds. 🙂
X-engine FTW! Goed man!