Ubisoft werkt aan vervolg Driver-franchise

thumbnail

Ubisoft heeft plannen om de Driver-franchise nieuw leven in te blazen. In 2021 liet het concern al weten dat het een samenwerking op heeft gezet met streaming service Binge voor de serie. Inmiddels laat Ubisoft via de Gamefile weten dat het verdere plannen in de steigers gaat zetten. Details zijn er nog niet.

De Driver-games zijn een serie van actie-racevideospellen ontwikkeld door Reflections Interactive, een studio van Ubisoft. De serie begon met het originele “Driver” spel, uitgebracht in 1999 voor de PlayStation. Het spel onderscheidde zich door zijn open-wereld ontwerp, waar spelers vrij konden rondrijden in steden zoals Miami, San Francisco, Los Angeles en New York. Spelers namen de rol aan van een undercover politieagent genaamd Tanner, die door verschillende misdaden te plegen criminele organisaties moest infiltreren. De gameplay was een mix van intense achtervolgingen, stunts en missies die strategie en precisie vereisten, waardoor het een frisse wind was in het race-genre.

Gedurende de jaren hebben de Driver-games verschillende vervolgen en spin-offs gezien, met wisselende successen. “Driver 2” breidde de open-wereld formule uit door de mogelijkheid toe te voegen om uit de auto te stappen en te voet de steden te verkennen. “Driver: San Francisco,” uitgebracht in 2011, introduceerde een unieke ‘shift’-mechaniek waarmee spelers konden wisselen tussen voertuigen zonder de gameplay te onderbreken. Ondanks enkele minder succesvolle titels in de serie, zoals “Driver 3,” blijft de franchise gewaardeerd om zijn bijdrage aan het actie-racegenre en zijn invloed op latere open-wereld spellen.

  • 5 1 stem
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    1 Reactie
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Griever
    Lid
    1 maand geleden

    Dat was een interessante tijd toen open wereld spellen zoals Driver en True Crime uitkwamen,En de destijds meest realistische wereld probeerde te creëren.Je kon eerst niet eens goed in de auto kijken en nu vlieg je eruit als er iets gruwelijk mis gaat.Dacht altijd dat deze franchisers gestopt waren door Rockstar.GTA wist de lat altijd enorm hoog neer te leggen.


    Naar boven
    1
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx