Square Enix Ltd., maakt bekend dat de tweede patch voor CHRONO TRIGGER op STEAM is verschenen. De patch levert het volgende:
• Updates voor de gevechtsinterface: De layout van het scherm en besturing zijn aangepast om de gevechtservaring te verbeteren van spelers die een gamepad of toetsenbord gebruiken. Spelers kunnen nu bij de instellingen kiezen voor een interface die is geoptimaliseerd voor gamepads en toetsenborden, of een interface die beter werkt met touchdisplays en muis.
• Andere weergave personages: De sprites van personages op de wereldkaart zijn aangepast om de uitstraling van de klassieke pixelart te verbeteren.
• Bijgewerkte tussenfilmpjes: De resolutie van de geanimeerde tussenfilmpjes is verbeterd, terwijl het weergaveformaat van deze filmpjes is vergroot.
• Daarnaast zijn diverse andere verbeteringen doorgevoerd, inclusief verbeteringen in de Koreaanse tekst, verbeteringen in de besturing, een nieuwe pauzefunctie tijdens gevechten, gefixte bugs en meer.
Begin juni verschijnt een derde patch voor CHRONO TRIGGER. Deze levert verdere verbeteringen aan de schermlayout, verbeteringen aan de besturing en meer.
CHRONO TRIGGER werd oorspronkelijk in 1995 uitgebracht en ontwikkeld door het “Dream Team” van DRAGON QUEST-maker Yuji Horii, DRAGON BALL-maker Akira Toriyama en de makers van de FINAL FANTASY-serie. Tijdens hun epische missie om de toekomst van de planeet te redden, moeten spelers vele uitdagingen overwinnen en door de tijd reizen tussen het heden, de middeleeuwen, de toekomst, de prehistorie en de oudheid.