Gamers willen niet langer games die 60 á 100 uur speeltijd innemen spelen. Dat concludeert Denis Dyack van Silicon Knights. Hij noemt hierbij het voorbeeld Legacy of Kain, welke zo’n 60 uur aan gameplay te bieden had. “Het was een spel dat succes behaalde, maar gamers zijn in de loop der tijd veranderd en willen niet meer zo’n lange tijd aan één game besteden.”
“Aangezien gamers zijn veranderd hebben we besloten ook onze games hierop af te stellen.” Hij refereert met deze woorden naar de game Too Human, welke momenteel bij Silicon Knights in ontwikkeling is. Het spel is verdeeld over 3 delen en is dan ook een trilogie voor de Xbox 360. “We willen met deze verdeling het ook mogelijk maken om ontwikkelingsmogelijkheden uit te breiden. Als deel 1 veranderingen zou moeten hebben kunnen we deze bij deel 2 invoeren”, zo zegt Dyack tegenover de Gamesindustry. “We denken dat de toekomst vooral draait om content voor games. Het verdelen van Too Human kan echter ook zorgen voor gamers die niet vast zullen blijven hangen aan de reeks. Je zult bij elke game in de reeks iets moeten verzinnen waardoor gamers vast blijven zitten en de games blijven spelen. Je ziet bijvoorbeeld bij The Lord of the Rings dat elke film ook op zichzelf een geheel vormt”.