Game designer en oprichter van Team ICO, Fumito Ueda, heeft gezegd dat hij zowel houdt als zich irriteert aan technische grenzen die consoles hebben. Hij praat hierbij over de PlayStation 3, waarvoor men momenteel de game The Last Guardian ontwikkelt. “Ik haat maar ik houd van de technische limieten van de console. Als er geen limiet is dan is het moeilijk om iets goeds te maken van een idee. Maar aan de andere kant houden de grenzen ons ook tegen om verder te gaan dan we misschien willen. Voor ons is het in ieder geval het belangrijkst om een nieuwe game ervaring te leveren aan de spelers.” De man benadrukt dat graphics tegenwoordig wel belangrijk zijn, maar de kwaliteit kun je verwarren: “Als een speler een schitterend landschap ziet met mooie lichteffecten, dan is dat meestal wat de speler zal onthouden, en niet de slechte texture daarlangs,” aldus de woordvoerder via de PS3Center.
ach gaan we weer schelden? laten we het dan maar niet over jou fanboyisme hebben he vriend? *kuch* xbox *kuch*
Er is wel degelijk 256MB dedicated aan de GPU. Die andere 256MB is een shared system resource en is dus niet volledig beschikbaar voor de GPU. Dus hij heeft gelijk. Maar goed je povere naam verraadt je fanboyisme meteen. Iedereen die trouw is aan de PlayStation is niet goed bij zijn hoofd.
(85.17.199.XXX… zucht ik geef het op…Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds denken dat de PS3 GPU maar 256mb ter beschikking heeft..Het schijnt dat de Xbox360 fans dat nog altijd geloven, of misschien willen ze dat wel geloven. Ik ga me er geen moeite meer voor doen, er zijn genoeg bronnen op internet die dit fabeltje volledig neersabelen… ik weet dat gamers die geen PS3 hebben jalours zijn op titels als ICO en SoTC op de PS2 en nu het aankomende The Last Guardian op de PS3. De voorgaande games op de PS2 waren ware kunstwerkjes en alles wijst… Lees verder »
wordt het mooiste spel op onze trouwe console
Tsja, heb je net je textures in die 256MB videogeheugen geperst is het wel de Quincunx AA die het verpest. Het blijft behelpen met de PS3.
😀 texture vind ik wel belangrijk 🙂 maar deze man is een master:clap: na Hideo Kojima de