Star Wars: The Force Unleashed

thumbnail

De Star Wars films zijn voor menigeen een enorme inspiratiebron voor bijvoorbeeld series, games, films en elk ander mogelijk media. Hoewel George Lucas alle zes zijn films heeft vastgelegd, zit hij zeker niet stil. Ten eerste is hij met zijn bedrijf Lucas Arts bezig om een paar niet Star Wars games te maken en natuurlijk ook om mogelijke een serie gebaseerd op Star Wars te bewerkstelligen. Maar gelukkig zijn ze ook weer bezig om een epische Star Wars game te produceren, namelijk Star Wars: The Force Unleashed. In deze actievolle game die zich afspeelt tussen deeltje drie en vier van de films, zal je spelen met een geheime Apprentice van Darth Vader. Om zo op zoek te gaan naar Jedi’s en hun uiteindelijk te vermoorden. Een game die qua gameplay en zelfs verhaal zal gaan uitblinken.

Extra weetjes over Star Wars

In Star Wars: The Force Unleashed ben jij de geheime Apprentice van Darth Vader. En jij krijgt de opdracht om alle Jedi’s uit te moorden. Dit klinkt nou niet meteen erg makkelijk, maar je bent natuurlijk een getraind gebruiker van de Force en de lightsaber. Je zult dus genoeg aanvallen tot je beschikking hebben. Het verhaal van deze game beloofd ook nog eens nieuwtjes te onthullen betreffende de saga. Wat natuurlijk altijd leuk is, want er is altijd die honger naar meer informatie over de Star Wars saga. En dit is het verhaal eigenlijk. Al met al is het verhaal dus niet echt vernieuwend, maar er zullen genoeg extra weetjes naar voren komen, waarmee het verhaal toch enigszins spannend kan worden. Maar niet getreurd, want gelukkig draait het in deze game voornamelijk om de gameplay. Waarmee we op het volgende onderdeel komen: Wat is er allemaal mogelijk in deze game?

De gameplay van deze game beloofd een unieke ervaring te worden, want, zoals de naam van de game het al aangeeft, zal je veel gebruik maken van de Force. De aanvallen zullen verdeeld worden in vier categorieën. Deze vier ‘basis’ groepen zijn de Force push, grip, repulse en lightning. Deze aanvallen zul je dus kunnen uitvoeren en upgraden. Maar natuurlijk is dit nog niet alles. De game zal nog eens een erg goed combo systeem bevatten. Waarmee je deze vier verschillende soorten categorieën naar hartelust kan combineren. Dit betekent dus dat alles achter elkaar en met elkaar in combinatie gebruikt kan worden. Dit principe wordt het duidelijkst met een voorbeeld. Als jij bijvoorbeeld eerst een vijand de lucht in schiet en hem daar laat zweven is het daarna mogelijk om die vijand weg te schieten. Maar ook om hem te elektrocuteren. Of zelfs te pletter laten vallen. Je zult nu vast wel begrijpen dat dit in vele verschillende combinaties mogelijk is. Waarmee de gameplay erg divers is. Maar ook speelt de omgeving hierbij een erg grote rol. Want je zult nu ook gebruik kunnen maken van de omgeving om vijanden om zeep te helpen. Je zult ze niet tegen muren gooien, maar zelfs door de muren heen. Ook zul je voorwerpen uit de omgeving kunnen gebruiken als wapen. En de mogelijkheden gaan maar door en door. De gameplay in deze game kan dus zeker indrukwekkend worden. Maar er is helaas wel een mogelijkheid dat er te veel gefocust wordt op het gebruiken van deze krachten en dan zeker op één manier. In een game als deze is het natuurlijk het leukst om zelf te kunnen beslissen hoe je alles doet en dat de game je niet dwingt om een bepaalde kracht te gebruiken. Er zijn genoeg voorbeelden van zulke games dat je één kracht gebruikt voor één oplossing waardoor de game erg eentonig en saai wordt. Dus zeker hopen dat wij als gamers genoeg vrijheid krijgen in deze game.

Digital Molecular Matter en Euphoria

Zoals al bij de gameplay werd uitgelegd zullen de omgevingen dynamisch worden gebruikt in de actie van de game. De game zal van een nieuwe technologie gebruik gaan maken, Digital Molecular Matter. Deze technologie maakt het mogelijk dat hout breekt als hout, glas breekt als glas, steen kapot gaat als steen en ijzer buigt als ijzer. Waardoor we een enorme realistische game krijgen. Maar dit is nog niet alles. Al deze materialen zullen niet elke keer op dezelfde manier kapot gaan. Want DMM zal namelijk berekenen hoe het materiaal in de ‘echte’ wereld zou reageren. Deze techniek werd goed gedemonstreerd door een Stormtrooper door een plank te gooien. Elke keer dat de Stormtrooper anders tegen de houten plank aankwam, brak de plank anders. DMM zal dus zeker voor aardig wat pracht en praal gaan zorgen, wat natuurlijk tegenwoordig een vereiste is van een next-gen titel. Daarnaast ziet deze er ook nog eens erg goed uit. Qua graphics beloofd deze game dus erg goed te worden. Naast DMM zal er nog een nieuwe technologie in deze game gebruikt worden. De technologie Euphoria zal de AI van de personages in de game onderhanden nemen. Nu zullen de personages en vijanden nog realistischer reageren op wat jij met ze doet. Ze zullen dus bang worden als je ze laat zweven, zich aan voorwerpen vast houden en zullen ook reageren met andere personages in de game. Hierdoor zal je dus elke keer goed moeten kijken hoe je de situatie aanpakt, want elke situatie zal weer anders zijn. Deze keuzes die je maakt bepalen ook nog eens het einde van het spel. De game zal namelijk ook nog eens meerdere eindes kennen, waardoor de game zeker meerdere malen gespeeld kan worden. Al deze eindes zullen extra informatie bevatten, die de Star Wars wereld volgens de makers op zijn kop beloven te zetten.

In een Star Wars game moeten natuurlijk vele herkenbare gebieden en personages zitten uit de film. En deze game is zeker geen uitzondering. Je zult ten eerste onbekende Jedi’s en andere personages tegenkomen, maar ook Darth Vader zal aanwezig zijn. Ook de werelden die je zult bezoeken zullen bekend voorkomen. Want je zult namelijk op de Wookie thuiswereld Kashyyyk, planeet Raxus Prime en nog veel meer komen. De Star Wars verwijzingen zullen dus talloos zijn. Star Wars: The Force Unleashed is een game waar ik persoonlijk veel van verwacht. Het is namelijk alweer een flinke tijd geleden dat er een Star Wars game is uitgekomen. En de Star Wars saga geeft gewoon zovel mogelijkheden voor een game. Deze game beloofd erg veel goed te gaan doen. Nu moeten we alleen nog wachten op de release, want dat duurt helaas nog een flinke tijd.


  • Auteur: Robin Kooistra | Genre: Action | Release: 21-09-2008 | Uitgever: Lucasarts | Ontwikkelaar: Lucasarts
    Graphics: 8.8 | Geluid: 9.0 | Gameplay: 6.7 | Besturing: 7.0 | Replay: 6.8
    7.7

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx