“OUTRIDERS is de game die we al jaren wilden maken,” zegt Sebastian Wojciechowski, studiohoofd van People Can Fly. “We zijn erg blij dat we met Square Enix aan dit project werken, het is voor ons een fikse onderneming, en het team is dan ook aanzienlijk gegroeid om het OUTRIDERS-project te kunnen verwezenlijken. Er werken nu meer dan 200 ontwikkelaars in vier internationale studio’s aan dit project dat onze meest ambitieuze shooter ooit wordt. We vinden het geweldig dat we eindelijk OUTRIDERS aan de wereld kunnen tonen en we kunnen niet wachten om spelers meer van de game te laten zien.”
“People Can Fly is voor ons de perfecte partner om een game als OUTRIDERS te creëren. Ze hebben een uitstekende staat van dienst in het maken van hoogwaardige shooters, plus een ongeëvenaard niveau van ervaring en expertise in de Unreal-game-engine, waarmee ze geen gelijke kennen in de game-industrie,” aldus Lee Singleton, co-studiohoofd bij Square Enix External Studios.
“OUTRIDERS is een heel spannend project bij ons van Square Enix External Studios. We zetten alles op alles om spelers een ware AAA-coöp-shooter te bieden met een diepgaande set features en krachtig verhaal,” zegt Jon Brooke, co-studiohoofd bij Square Enix External Studios. “Het team van People Can Fly weet als geen ander hoe ze gunplay strak en krachtig moeten laten voelen. We kunnen niet wachten om spelers deze winter meer te tonen.”
SQUARE ENIX onthulde ook een blik achter de schermen bij de ontwikkeling van OUTRIDERS, samen met een boodschap van People Can Fly.