Sony sluit contracten af met SN Systems en Epic Games.

thumbnail

Sony heeft contracten afgesloten voor het gebruik van de Unreal 3 engine en heeft het Britse SN Systems in gelijfd.Ook hebben ze deals afgesloten met Havok en Ageia.(Wat die doen wordt in de tekst uitgelegd.)SN Systems is de wereldleider op het gebied van middleware voor de consolemarkt..
Dit opent vele mogelijkheden, immers de unreal3 engine kan door alle developers die voor de PS3 ontwikkelen gebruikt worden. En gaat gaat om de volledige engine, ik citeer: ” “includes a programmable shaders tool, physics engine, and GUI [Graphic User Interface] based physics attribution tool, along with various other tools.”
Het meest opmerkelijke aan deze techniek zijn de zogenaamde programmable shaders. Door deze techniek op een effectieve wijze te gebruiken kunnen ontwikkelaars zeer geavanceerde grafische-beelden genereren zonder een ingewikkeld berekeningsproces te doorlopen.
Daarnaast zorgt deze techniek ervoor dat men bepaalde content kan toevoegen aan een spelomgeving zonder de vaardigheiden van een specialist te gebruiken.

Ook heeft Sony het Britse SN Systems ingelijft, maar die werkten al langer voor Sony, echter nu exclusief.
Dit is een goede deal voor Sony en de PS3.Er wordt ook gezegd dat Unreal 2007 hierdoor waarschijnlijk ook wel op de PS3 zal verschijnen

Het hele artikel staat hier:

Sony inks pact to bundle Epic Games’ popular engine with next-gen console SDKs; company also purchases UK middleware maker SN Systems.
At E3 in May, Epic Games had it both ways. The developer showed its eagerly awaited Xbox 360 game, Gears of War, to a rapt audience at Microsoft’s press conference and wowed the crowd at Sony’s event with a PlayStation 3 tech demo that featured elements of Unreal Tournament 2007.

Today, the company solidified its relationship with the latter console with a deal that will make the Unreal 3 engine one of the weapons of choice for PS3 developers. This morning, Sony announced that it has “entered into a strategic licensing agreement with Epic Games.”

As outlined in their joint statement, the deal has Sony “sublicensing rights of Unreal Engine 3, a complete games development framework developed by Epic Games.” By “complete,” Epic means that the engine “includes a programmable shaders tool, physics engine, and GUI [Graphic User Interface] based physics attribution tool, along with various other tools, such as scenario development, movie scene development, animation and particle animation tools.”
The deal with Epic will see the Unreal Engine 3 evaluation version being shipped with the PlayStation 3 SDK, with frontline support to be supplied by SCE, and SCE being granted sub-licensing rights for the engine

Beyond the “marketing speak,” the statement means that now, the “evaluation version” of the Unreal 3 engine, which has already been licensed by VU Games and Midway Games, will come with the PlayStation 3 software developer kits (SDKs).

Given the E3 demostration, the Sony-Epic deal does not come as a major surprise. However, it did further fuel speculation that Unreal Tournament 2007, already in development for the PC, will be ported to the PS3.

A similar deal has been signed with both Ageia and Havok, who are providers of highly advanced physics middleware; both of their evaluation kits will ship directly with the PS3 SDK.

While major, the Unreal 3 deal was just part of much greater news from Sony. The company also announced today it was acquiring Bristol, UK-based SN Systems. SN offers a variety of development products, including “an Integrated Development Environment (IDE) consisting of compilers, linkers and debuggers.” However, its most famous bit of middleware is its “renowned” ProDG tool, which is currently used in the development of PSP and PlayStation 2 games. SN is also now (obviously) adjusting its middleware suite for PlayStation 3 development.

SN’s ProDG tool is also used in developing games for three platforms of one of Sony’s main gaming rivals, Nintendo. It is unclear if SN’s development suite will still be made available to developers of DS, GameCube, and Game Boy Advance games after the purchase.

“For more than 10 years, they have pioneered the development of great tools for PlayStation content creation,” said Sony Computer Entertainment’s chief technical officer Masa Chatani. “By combining our experience and skills together, PlayStation will have even-more-sophisticated tools to deliver to content creators around the world.”

Bron gamespot.com

Ik meen hieruit te mogen concluderen dat Sony met de PS3 niet de fout maakt wat ze met de PS2 hebben gemaakt. Er waren zeker in het begin te weinig tools waardoor het erg lang duurde voordat de PS2 zijn ware kracht liet zien.
Nu er voldoende tools voor handen zijn voor de developers die voor de PS3 games gaan, en zijn aan het maken, is het nu in mijn ogen een ander verhaal. De tools voor de PS3 zijn voorhanden, en al vanaf het begin.
Ik denk dat het mooie tijden worden voor de komende PS3 bezitters.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx