Sony heeft duidelijk gemaakt dat de 3D-krachten die vereist lijken te worden niet te veel uit het verband getrokken moet worden. Een woordvoerder van het concern laat via de IGN weten dat er flinke optimalisaties voor 3D zijn doorgevoerd. Zo wordt gezegd dat de linker- en rechter images van bijvoorbeeld schaduwen gedeeld kunnen worden door de PS3 GPU. Hierdoor hoeven images niet dubbel verwerkt te worden en wordt flinke render-kracht overgehouden voor andere processen. Verder zouden games die al in split-screen draaien veel makkelijker in 3D omgezet kunnen worden aangezien deze al ontworpen zijn op een manier waardoor 2 images tegelijk verwerkt dienen te worden. Door dergelijke optimalisaties zullen developers dan ook meer kracht overhouden voor een stabiele framerate en gaat detail niet verloren. Rond de zomer komen de eerste 3D-TV’s en 3D-games. Dan kunnen we zien of Sony gelijk zal hebben en krijgen.
Euuuhm ik weet nie hoor…maar 3d t.v,s zonder bril bestaan al….
Maar blijkbaar kost het toch teveel moeite om meteen ook 3D bluray te ondersteunen.. Ik ga er ook bijna vanuit dat ze dit niet gaan waarmaken.. Overigens zal dit soort 3D altijd een behoorlijke impact hebben op de proc..
De toekomst moet gewoon zonder bril.:weird:
nee idd. vindt het nu ook zwaar klote als je in de bios zit met zo’n grote bril op. maar ik denk wel dat hier de toekomst ligt. en dat motion controls samen met 3D een hele vatte combi kan worden. en misschien dat de volgende gen consoles het helemaal optimaal wordt. zijn de tv goedkoper en beter.
Volledig met je eens, ik ga niet nog een bril dragen 🙂
nog 3 jaartjes dan heb je geen bril meer nodig dan pas koop ik een 3d tv