De Split-screen meldt dat een developer met veel ervaring momenteel werkt aan een Xbox 360 engine. Een job listing vertelt ons namelijk dat gezocht wordt naar een senior Xbox 360 programmeur. JGI Entertainment, die onder andere werkte aan Kung-Fu Factory, Mortal Kombat Unchained, Armageddon en krachtige Sony Middleware, ontwikkelt een game engine die gebruikt kan worden voor de Xbox 360. Hiermee maakt het concern de overstap naar de console, daar waar zij in het verleden nog PlayStation exclusief bleven. Het nieuwe project zal op zowel de PS3 als op de Xbox 360 gaan verschijnen en heeft helaas nog geen details tot zich gekregen. De listing vermeldt echter wel dat de PS3 het lead-platform zal zijn. De ontwikkeling lijkt dan ook al in volle gang te zijn.
Het verbaast me wat een verblinde P?S3 fanboys jullie allemaal zijn. Gast 6 heeft helemaal gelijk. En de 360 heeft wel degelijk dual channel (en juist dit is niet belangrijk want de performance winst is marginaal) en de bandbreedte wordt alleen nog maar vele malen groter door het eDRAM supplement (wel belangrijk want hier de performance winst significant). Dat alle multiplatform games beter zijn op de Xbox 360 heeft weinig met lead platform te maken. De Ghostbusters game zegt genoeg, grafisch is de Xbox 360 gewoon superieur. SONY heeft het verknald deze generatie en de steeds slechtere verkoopcijfers (VG Chartz)… Lees verder »
De 360 games zijn over het algemeen iets beter omdat de 360 nog altijd het lead platform is. Dat komt niet door betere specs of zo, waar jij het over hebt… En 2x256MB dual channel is beter dan 1x 512mb…
85.17.199.XXX gast als je het niet weet waar je het over hebt zeg dan gewooon niks kerel. En je lofzang op Microsoft zegt genoeg….
Ook al is PS3 een lead platform wil dikwijls niks zeggen over de kwaliteit van een PS3 port. Zie Ghostbusters, die game is afschuwelijk op de PS3 en mooi op de Xbox 360. Toch is PS3 al lead platform het meest verstandige vanwege de slechtere indeling van het geheugen op de PS3 (2x256MB ipv 1x512MB+10MB eDRAM). Nog steeds zijn praktisch alle multiplatform titels beter op de Xbox 360 (Lens Of Truth / Eurogamer Face-Off). WarlordKratos: First Party ontwikkelaars worden van MS afgestoten omdat Third Party ontwikkelaars en exclusieve rechten opkopen goedkoper is. Het werkt: de PS3-360 gap is inmiddels gestegen… Lees verder »
Je hebt meestal ‘n engine nodig voor ‘n game 😉
huh ik snap het niet helemaal, eerst hebben ze het over een engine en dan over een game:+
Klopt het is niet zo als bijvoorbeeld bij Microsoft waar first party devs een uitstervend ras zijn en steeds meer multiplatform games gaan ontwikkelen. De Sony first party devs blijven Sony trouw, hoe zou dat komen?:roll:
Als ‘t ‘n Sony middleware dev is kan het vrijwel nooit zo zijn dat ze zowel aan PS3 software werken als aan Xbox 360 exclusives 🙂
Misleidende titel. Nu lijkt het alsof een PS3 developer speciaal games gaat maken voor de Xbox360 terwijl het multiplatform titels betreft. Deze developer heeft ervaring met crossplatform engines, zij hebben het zelfs met hulp van Sony ontwikkeld. Het is een engine die het poorten van games, waarbij de PS3 het leadplatform is, naar de Xbox360 makkeljker heeft gemaakt. Sony vind het namelijk ontzettend belangrijk dat de PS3 als mainconsle wordt gebruikt bij het maken van Multiplatform games en daarom steunt Sony devs die een PS3 Xbox360 portengine ontwikkelen.. Het poorten van de 360 naar de ps3 is a pain in… Lees verder »