Sony betaalde miljard te veel voor Bungie maar waarom?

thumbnail

Sony heeft onlangs bekend gemaakt dat het Bungie overnam voor 3.6 miljard Dollar. Dit is een flink bedrag en ook meer dan men aanvankelijk had hoeven te betalen. Sony wilde namelijk de garantie dat niet een leegloop zou ontstaan bij de ontwikkelaar, zo lezen we via de Kotaku. Ongeveer 1.2 miljard van de 3.6 miljard werd namelijk als extra gebruikt om medewerkers binnenboord te houden bij Bungie. Het werd een conditie voor werknemers en dit geld wordt periodiek uitgestreken over de komende jaren om mensen extra te betalen voor hun werkzaamheden.

Volgens The Washington Post zullen werknemers 50% van hun totale aandelenuitkeringen ontvangen wanneer de deal wordt gesloten en de rest in de daaropvolgende jaren. Na dat punt is het onduidelijk hoeveel ontwikkelaars bij het bedrijf zullen blijven. Degenen die met The Washington Post spraken waren over het algemeen optimistisch over de toekomst van Bungie onder Sony, hoewel enkelen voorzichtig blijven gezien enkele burn-out werkomstandigheden in andere first-party PlayStation-studio’s zoals Naughty Dog en Sony Santa Monica.

  • 5 2 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    3 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Griever
    Lid
    2 jaren geleden

    Hopelijk hebben ze plannen voor de Halo franchise.Master Chief blijft een iconische held waar ik nog wat meer van wil zien.Ga zo dadelijk er ook de serie van volgen.

    Yellow13NL
    Lid
    2 jaren geleden
    Reageer op  Griever

    Vergeet dat maar, want voor zover bekend ligt de licentie van de Halo franchise bij 343 en Microsoft en MS gaat dat echt niet opgeven. Zeker niet na Infinite, wat weer een redelijke Halo is. En MS heeft destijds bij het vertrekken van Bungie voor eigen doeleinden ook alles gedaan om de Halo licentie te behouden voor toekomstige games op de Xbox. Dat is net zo iets als The Last of Us, Ghost of Tsushima, of een Horizon licentie op de Xbox laten uitkomen. Er is geen aanleiding voor, ook niet met deze overname. Het draait allemaal om licenties en… Lees verder »


    Naar boven
    3
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx