SEGA geeft toe dat het beter was geweest om MadWorld naar de Xbox 360 en PlayStation 3 te brengen, in plaats van een Wii-versie te lanceren welke er uiteindelijk ook is gekomen. Alan Pritchard, marketing manager bij SEGA, laat weten dat SEGA risico’s heeft genomen met diverse games, en dat niet altijd elk risico goed uitpakte.
“Zo’n 12 tot 18 maanden geleden hebben we risico’s genomen,” aldus de man in de Game Informer. “Nintendo was erg ondersteunend in onze strategie. We wilden de Wii wat ouder laten worden en een echte core titel brengen. MadWorld, House of the Dead en The Conduit hebben dit gedaan. House of the Dead is een al wat meer gevestigde titel die het goed heeft gedaan. Ook Conduit 2 is inmiddels in de maak. Maar MadWorld is een ander verhaal. Het was een groot risico, maar het spel verkocht niet goed. Was het misschien het verkeerde platform? Zou de game het beter hebben gedaan op de Xbox 360 en PS3?”
Vette game, waarom geen port voor PS Move?