Realistische bomen in Gothic 3

thumbnail

Niet alleen Gothic 3 maar ook The Gild 2 gaan gebruik maken van een nieuwe techniek die ontwikkeld is door Interactive Data Visualization.
De techniek heet Speedtree en kan bomen en zelf hele bossen veel realistischer laten uitzien al nu het geval is.
Dit wordt bereikt door de inzet van mathematische Algoritmen. Het grote voordeel is dat de developers niet iedere boom opnieuw hoeven te ontwerpen, dat doet Speedtree voor hun, en dat bespaard de developers veel tijd en werk.

Er was al een oudere versie van deze techniek die bijvoorbeeld gebruikt werd in Trials of Atlantis maar Speedtree is de door-ontwikkelde versie hiervan.

Epic games heeft inmiddels de licentie van Speedtree gekocht voor hun Unreal Engine 3.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx