Rare design director George Andreas heeft via de Videogamer te kennen gegeven dat shooters goed kunnen werken met Project Natal van Microsoft. De Xbox 360 ontwikkelaar zegt dat men elke dag meer leert over Natal en dat de innoverende techniek veel kan bijdragen aan shooters. “Om een shooter als voorbeeld te nemen. Je moet eerst nadenken over hoe deze werkt. Ze werken nu op de manier zoals ze werken omdat ze gebaseerd zijn op de originele Xbox 360 controller. Als je dat weggooit dan kun je shooters gaan baseren op een nieuwe interface. Het hoeft niet te betekenen dat je shooters moet spelen op de manier zoals dat altijd is gebeurd. Het gooien van granaten, lopen, draaien etc. kan ook op andere manieren gebeuren,” aldus de woordvoerder. “Je zult misschien niet dezelfde ervaring beleven als in het verleden, maar dat kan ook een goed resultaat opleveren.”
Ik weet wel zeker dat het gaat werken. Je kan gewoon een shotgun cocking of terugslag beweging maken voor het schieten o.i.d. Op GamesCom schijnen de Natal kits weer beter en preciezer te hebben gewerkt dan op de E3. Ik verwacht gewoon dat dit de nieuwe motion gimmick gaat worden waar gamers op zitten te wachten.
Natal biedt iets totaal nieuws en inhet begin zal er veel geexperimenteerd mee worden totdat daaruit iets komt wat echt fantastisch goed werkt. In het begin werkte shooters en rts ook niet goed met een controller en nu gaat dat prima, zozal dat met natal ook gaan verwacht ik.
ja idd maar ik denk dat je in het begin nog geen shooters zult zien die volledig op natal draait, gewoon idd kleine dingen als handgranaten gooien, bukken etc.