Quake Wars dev: PS3 is een stuk ingewikkelder dan de 360

thumbnail

Via de website van PSU laat de ontwikkelaar van het eerdere Quake Wars (ET) weten dat de PlayStation 3 een uitdaging is om voor te ontwikkelen. Volgens Splash Damage oprichter en creative direct Paul Wedgwood is de Xbox 360 dan ook een makkelijker platform om voor te produceren. De PS3 is volgens hem vooral lastig omdat men zich in het verleden vooral bezig heeft gehouden met de ontwikkeling van PC games. De Xbox 360 is zelfs nog makkelijk in gebruik, aangezien men de games niet hoeft te optimaliseren voor hardware van Intel, AMD, ATI en Nvidia bijvoorbeeld. De PS3 is een stuk lastiger om voor te ontwikkelen en vormt dan ook een grotere uitdaging.

De man zegt verder dat console games langzaam het aloude PC-tijdperk overnemen. “De Halo 3 multiplayer is als Quake III in 1999 was. Call of Duty 4 is als Counter-Strike op de PC in 2001. De successen blijven maar komen. Maar is er ooit een strategie game verschenen op de console die immens populair werd? Ook diepgaande first person shooters zijn nooit op de console gelanceerd,” vind de woordvoerder. Tot dusver beleeft Splash een niet al te succesvolle periode, daar waar men onlangs Quake Wars naar de console bracht, welke aardig flopte. Echter mogen we zeker nog wat verwachten in de toekomst. We houden je op de hoogte…

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx