Twee eeuwen geleden stapte een Marine doorheen de Slipgate en belandde zo rechtstreeks in een nachtmerrie. Hij trotseerde zijn grootste angsten om vier eldritch Runes te verzamelen en nam het vervolgens op tegen het gedrocht genaamd Shub-Niggurath. Ranger, de originele Quake badass, maakt nu zijn intrede in Quake Champions.
Ranger is een Quake-legende; hij is diegene die zich doorheen de Dimension of the Doomed en het Realm of Black Magic wist te knallen. Hij zit al even vast in die dimensies en nam zelfs deel aan het vuurgevecht tussen de bloederige hallen van Quake III Arena.
In Quake Champions hanteert Ranger de Dire Orb die hij wist te ontnemen uit de ingewanden van de All-Mother op het einde van Quake, waarmee hij kan teleporteren (en telefraggen) doorheen de Arenas. Ranger’s ‘Son of a Gun’ Passive Ability verleent hem ook 25% reductie in self-damage, waardoor hij kan Rocket Jumpen met minder pijn… en dus ook van dichtbij Rocket Launcher-schade kan toedelen.
CHAMPION PROFILE: Ranger – Slipgate Marine
Starting Statistics:
• Starting Health: 100
• Starting Armor: 25
• Speed: 320
Active Ability – Dire Orb: Ranger vocht tegen massaal veel Death Knights en Shamblers om de Dire Orb te bemachtigen. Het was het waard deze bij te houden. Nu gebruikt hij het wapen om te teleporteren doorheen de Arenas, weet hij verre richels te bereiken, raketten te ontwijken en vijanden die in zijn weg staan te ‘telefraggen’. De Dire Orb deelt ook schade toe wanneer het een vijand raakt en, indien ongebruikt, zal het ook ontploffen waardoor vijanden in de nabije omgeving worden geraakt.
Passive Ability – Son of a Gun: Ranger is een veteraan – hij kent alle trucjes van de Arenas. Dankzij zijn Son of a Gun passive ability wordt self-damage met 25% gereduceerd, wat wil zeggen dat hij kan Rocket Jumpen zonder daarbij teveel schade op te lopen vergeleken bij zijn vijanden.