PS3 netwerk maakt gebruik van persoonlijke user id’s

thumbnail

Sony heeft weten te bevestigen dat voor elke PS3 titel een zelfde online ID en login gebruikt zal gaan worden. Zelfs titels die geen centrale buddy list ondersteuning bieden en messagings systemen bezitten zouden via een gamers account inloggen. Sprekende met Dan Brooke, UK producer rondom de launch van de game Resistance: Fall of Man, werd verteld dat ook de genoemde titel gebruik zal gaan maken van het PlayStation Online ID om in te loggen in de game. Er zullen dus geen verschillende inlogmogelijkheden bestaan die voor elke game anders zullen werken.

Het systeem kan vergeleken worden met dat van de PlayStation 2, waar gebruikers een centraal inlogsysteem aangeboden kregen om zich te identificeren. De PS3 netwerk adapter zal echter zichzelf inloggen en dus vooral automatisch overal werken zonder enige problemen. Hiermee lijkt het netwerk van Sony de goede kant op te gaan, maar nog niet vergelijkbaar te zijn met het Xbox Live netwerk, dat onder andere voice chat, messaging, buddy lists etc. als ondersteunende kernfactor biedt.

This system is similar to how online games worked on the PlayStation 2, where users had a single Central Station ID which identified them in every game on the system – although unlike the PS2, the PS3’s network adapter is built in and configures itself automatically in most network environments, and the system boasts persistent internal storage for network and sign-in details, as well as for downloaded content.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx