Sony heeft in de afgelopen maanden hard gewerkt om meer geheugen beschikbaar te stellen voor ontwikkelaars als ze werken met de PlayStation 3. Het is vergelijkbaar met de PSP clock speed die gebruikers simpelweg konden verhogen op de handheld. De laatste firmware maakt het mogelijk voor devs om gebruik te maken van 70MB extra RAM (Random Access Memory). Door de verhoging kunnen developers nog meer uit de console halen, daar waar in het verleden het gebrek aan benaderbaar intern geheugen een kritiekpunt bleek. Het besturingssysteem van de PS3 zou nu nog slechts 50MB aan resources gebruiken, daar waar dit voorheen nog 120MB was. Overigens wordt niet verwacht dat er nu compleet nieuwe games op de markt zullen komen met een nog hogere kwaliteit. Het design van de games zal voornamelijk hetzelfde blijven, al zouden aspecten als graphics wel iets verbeterd kunnen worden.
een playstation 3 heb geloof ik maar 256mb ram geheugen.
Ik weet persoonlijk niet zo goed wat ik nou van dit bericht moeten vinden.
A: de ram word verhoogt dus er lijken meer mogelijkheden te zijn, maar B: “Overigens wordt niet verwacht dat er nu compleet nieuwe games op de markt zullen komen met een nog hogere kwaliteit.” en C: er staat tegelijkertijd wel in dat juist het interne geheugen een struikelblok leek te zijn voor developers.
Wie kan mij nu uitleggen wat het voordeel van deze (softwarematige?) toevoeging/aanpassen van het PlayStation 3 systeem? Als ik kijk naar laptops e.d. die soms 2 gig RAM hebben vind ik een toevoeging van 80mb RAM niet heel veel overigens..
Hoeveel RAM werkgeheugen heeft een PS3 eigenlijk in totaal nu? Kan daar ook niks over vinden..