Private Division, een publicatielabel van Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO) kondigde vandaag samen met Moon Studios No Rest for the Wicked aan, een volwassen Action Role-Playing-Game (ARPG) die draait om precisie en het genre hoopt te herdefiniëren. Nadat Moon twee gelauwerde games had afgeleverd die meerdere malen in de prijzen vielen – Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps – maakt het bedrijf met deze titel een gedurfd uitstapje naar een ander genre. No Rest for the Wicked wordt uitgebracht voor Early Access op pc (via Steam) in het eerste kwartaal van 2024 tijdens Take-Two’s fiscale jaar 2024, en de volledige release voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc vindt even na de Early Access plaats. Bekijk op YouTube de officiële trailer die in première ging tijdens The Game Awards van dit jaar.
Meer informatie over de game wordt bekendgemaakt tijdens ‘Wicked Inside’, een digitale showcase die op 1 maart 2024 te zien is op Twitch en YouTube. Abonneer je voor meer informatie over ‘Wicked Inside’ op ons YouTube-kanaal of volg ons op X, word fan op Facebook of Instagram, en kijk op www.NoRestForTheWicked.com.
No Rest for the Wicked plaatst je in een met de hand gemaakte wereld vol details, met een niet te imiteren schilderachtige vormgevingsstijl. Spelers verkennen het prachtig uitgewerkte, grote eiland Isola Sacra, waarin de verticale verkenningsmogelijkheden die van andere ARPG’s overstijgen in diepe crypten, weelderige wouden en verraderlijke bergpassen. Elke locatie bevat complexe personages met hun eigen problemen, verborgen schatten, gevaarlijke wezens en geheimen om te ontdekken.
Met het bikkelharde, op precisie geënte vechtsysteem van No Rest for the Wicked zoekt Moon Studios de grenzen van de vechtkunst op. De gevechten in de game zijn animatiegestuurd, direct en tactiel, waardoor ervaren spelers spectaculaire aanvallen en dodelijke bewegingen kunnen combineren. Dit vernieuwende vechtsysteem levert een zeer bevredigende gameplayervaring op die uniek is voor isometrische ARPG’s, waarbij skill en timing nuttiger zijn dan op knoppen rammen.
“Het was voor ons een droom om een bijdrage te leveren aan het ARPG-genre waar we allemaal mee zijn opgegroeid en zo dol op zijn. Na het succes van Ori wisten we dat Moon volwassen genoeg was geworden om die droom eindelijk te verwezenlijken“, aldus Thomas Mahler, medeoprichter en creatief regisseur van Moon Studios. “We kunnen niet wachten om te zien hoe spelers zullen reageren op deze compleet nieuwe kijk op het genre.”
De schilderachtige vormgeving van No Rest for the Wicked en de brute gevechten gaan gepaard met een duister, serieus verhaal. In het jaar 841 breekt na het overlijden van koning Harol Bolein een allesbepalend moment aan voor het koninkrijk. Er ontstaat een verwoestend conflict wanneer een vredige machtsoverdracht ontaardt in chaos. Naast deze politieke onrust steekt op het afgelegen eiland Sacra een dodelijke plaag wederom de kop op, die het land en de bewoners in zijn greep neemt. Spelers moeten hun wapens hanteren om zich de groteske beesten en binnenvallende legers in het koninkrijk van het lijf te houden in een turbulente periode waarin er aan alle kanten aan ze wordt getrokken.
“De laatste zes jaar hebben we hard gewerkt aan onze droom en passie: een vernieuwende ARPG, met als basis onze voorliefde en ambitie voor het creëren van werelden en strakke gameplaymechanieken“, aldus Gennadiy Korol, medeoprichter en directeur technologie en productie van Moon Studios. “We kunnen niet wachten om onze eigen versie te laten zien van wat we zelf altijd als de kern van het ARPG-genre zagen, terwijl we tegelijkertijd stappen zetten om de elementen waarvan we vinden dat ze aan vervanging toe zijn te innoveren.”
In de multiplayer van No Rest for the Wicked kunnen spelers hun wereld en voortgang met maximaal drie vrienden aan hun zijde delen in de online coöp van de campagne. Elke quest, baas en locatie van Isola Sacra kan met anderen worden gedeeld, maar spelers kunnen ook op eigen houtje op pad.
“Het enorm getalenteerde team van Moon Studios staat bekend om zijn buitengewone titels met een volkomen eigen vormgeving“, aldus Michael Worosz, hoofd strategie van Take-Two Interactive en hoofd van Private Division. “Het maken van een game als ‘Wicked’ is precies de reden waarom we Private Division hebben opgericht. Ik kan niet wachten tot gamers mogen meemaken wat Moon heeft gecreëerd.”
No Rest for the Wicked is in ontwikkeling en heeft nog geen releasedatum. De game komt naar verwachting eerst uit in Early Access op Steam tijdens het fiscale jaar 2024 van Take-Two. De volledige release voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc staat even na de Early Access gepland. Meer informatie over de game wordt bekendgemaakt tijdens ‘Wicked Inside’, een digitale showcase die op 1 maart 2024 te zien is. No Rest for the Wicked heeft nog geen leeftijdsbeoordeling. Abonneer je voor meer informatie over No Rest for the Wicked op ons YouTube-kanaal, volg ons op X, word fan op Facebook of Instagram, en kijk op www.NoRestForTheWicked.com.