23 februari 2006 is de datum waarop veel mensen zitten te wachten. Dan komt Black namelijk uit voor de Xbox en PlayStation 2. Voor iedereen die nog steeds niet weet waar we over praten en wat hij/zij gaat missen eventueel binnenkort:
In Black ben je lid van een van de beste squad van de wereld, de Black-Ops. Door het gebruik van de meest geavanceerde wapens ter wereld trek je ten strijde. Veel bekend over de storyline is er niet en er werd dan ook vrij weinig ingegaan op het gehele verhaal dat achter de game schuilt. In feite is het een soort Tactical Ops concept dat op elk front erg opgepoetst is en dat voor de console dient. Wat moet deze game dan onderscheiden van andere shooters op de PS2/Xbox? Met de release van games als Battlefield: Modern Combat lijkt er concurrentie genoeg voor developer Criterion maar zij willen de game laten kenmerken in verscheidene andere opzichten. Een daarvan zijn de physics die de game bezit. Alles om je heen kan kapot geschoten worden. Gooi een granaat door een ruit heen en kapotte stoelen en bureau’s vliegen door andere ramen naar buiten. Buitenmuren van etages vliegen door je scherm heen en ook grote brokken steen vallen van de muur als je ook maar ’n paar kogels in de rondte jast. Alles om je heen kan gebruikt worden als schild maar kan ook nadelige gebeurtenissen tot gevolg hebben. Het opwaaiende stof en de rond zwevende rook brengen ook nog een extra mooie ambiance naar boven.
Vandaag is er een PS2 packshot verschenen van de shooter, deze ziet er als volgt uit: