Patent voor de PlayStation 5 maakt laadtijden verleden tijd

thumbnail

Laadtijden zijn vaak de meest ergerlijke aspecten in games maar met de komst van de PlayStation 5 lijkt daar een einde aan te komen. Sony heeft namelijk een patent vastgelegd bij het US Patent and Trademark Office waarin men de toekomst van gaming lijkt uit te stippelen. Via de Inverse lezen we dat omgevingen in de toekomst wellicht in delen gespleten zal worden en dat deze automatisch in de achtergrond geladen zullen worden wanneer spelers kiezen om van de ene naar de andere omgeving te gaan. Daarbij wordt de positie van de speler nauwkeurig in de gaten gehouden. Kort samengevat gaat het patent over het volgende:

“A system and method are disclosed for dynamically loading game software for smooth game play. A load boundary associated with a game environment is identified. A position of a character in the game environment is then monitored. Instructions corresponding to a next game environment are loaded into a memory when the character crosses the load boundary, such that game play is not interrupted.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx