Enige tijd terug zijn er concrete details verschenen voor Borderlands 2. Zo zal de co-op van de game weer bij 4 spelers blijven zoals ook in het eerste deel het geval was. Je zult een dynamische verhaallijn gaan volgen waarbij je bijvoorbeeld een reddingsmissie voor je kiezen krijgt. Als je uiteindelijk te laat komt kan het verhaal veranderen in een totale mislukking.
Een nieuw element is Eridium. Dit is geen wapen maar kan toegevoegd worden aan andere elementen, waaronder guns en vehicles om de stats daarvan te kunnen verbeteren. Tegenstanders zijn daarnaast een stuk gevarieerder. Bandieten kunnen hun eigen wapenarsenaal samenstellen en kunnen beter samenwerken dan voorheen het geval was. Ook de niet-speelbare karakters zijn flink verbeterd. Daarnaast kun je interactief met ze praten in dialogen.
Wapens uit de eerste Borderlands zullen niet aanwezig zijn in deel 2. Elk wapen zal echter wel weer haar eigen unieke stijl, kleur en persoonlijkheid hebben. Natuurlijk kunnen ze ook weer hun eigen veranderingen ondergaan. Ook voertuigen zijn weer terug, waarbij onder andere de Bandit Technical een voertuig zal zijn. Zelfs een vierzitter zou al gespot zijn. De skill tree zal tot slot hetzelfde zijn als in de eerste game en ook Claptrap zal weer terug gaan keren.
Net als in Mass Effect 3 Grave. Dit vind ik ook fucked. 😮
Nooooh, ik HAAT tijd gebaseerde events. Ik wil niks missen in de game, en dan zal het ook wel weer zo zijn dat je meerdere missies tegelijk kan doen, dus dat je dan weer ergens iets mist omdat de tijd afgelopen is bij een andere missie 😮 Ik hoop dat dit een beetje gaat meevallen. Ik wil gewoon relaxt spelen en me niet zorgen maken om tijd….